Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Ameriška vojaška ladja USS Guardian je 17.1.2013 nasedla na koralnem grebenu Tubbataha na Filipinih. Na lokacijo so takoj poslali 3 ladje, da bi zaščitili področje pred eventualno naravno katastrofo. Izvedli so številne poizkuse, da bi ladjo potegnili nazaj v morje, vendar so bili vsi neuspešni. Posadko so evakuirali. Reševanje ladje je prevzelo podjetje Smit Salvage team. Kako je potekalo odstranjevanje ladje si lahko pogledate v videu:

Ponedeljek 16 Jan 2017

Slovenska ladjedelnica Seascape si je prislužila še eno navtično nagrado. Tokrat so za svoje plovilo Seascape 24 prejeli nagrado za najboljšo visokozmogljivo jadrnico revije Yachts & Yachting.

Podelitev prestižnih nagrad angleške revije Yachts & Yachting je potekala c četrtek 12.1.2017 v Londonu. Nagrado na največje navtične dosežke v preteklem letu podelijo s pomočjo žirije in glasovanje njihovih bralcev. Nagrade podelijo na različnih navtičnih področjih. Za angleški dosežek leta so proglasili dosežek Britanske mladinske jadralske posadke, ki je zmagala na EUROSAF Nations Cup. Najboljši jadralec je bil Giles Scott, ki je na Olimpijskih igrah zmagal v razredu Finn, v katerem je odlično drugo mesto zasedel naš jadralec Vasilij Žbogar. Kot smo že omenili jev razredu visoko zmogljivih oziroma tekmovalnih jadrnic nagrado prejela jadrnica Seascape 24. Nagrado za najboljšo malo jadrnico je prejel katamaran Foling Narca 17, za inovacijo leta pa so proglasili Harkenovo kolo za shranjevanje spinakerja nazaj v trup jadrnice.

Navdušenja nad nagrado niso skrivali niti v podjetju Seascape d.o.o., ki se lahko pohvali že z več kot 500 prodanimi jadrnicami na svetovnih trgih. Nagrada bo sigurno pripomogla k še večji prepoznavnosti njihovih plovil na angleškem trgu.

Ponedeljek 16 Jan 2017


Foto: Simon Gadalett: Pogled z Monte Gargano proti Palagruži

Zelo redko kdaj je možno z ene strani Jadrana videti na drugo. Včasih pa so pogoji primerni in pogled je neverjeten.

Idealni pogoji so bili ta teden. Močna burja, ki vsebuje zelo malo vlage, je razpihala in očistila ozračje nad Jadranom. Vidljivost se poveča, ko burja slabi ali pa preneha pihati. Tokrat je bila odlična in iz italijanske strani je bilo možno videti otok Palagružo s svetilnikom ter obale Dalmacije, ki jih je pobelil sneg. V nedeljo se je Italijanski fotograf podal na goro Monte Gargano v južni Italiji in posnel nekaj fotografij. Med njimi je posnel fotografijo otoka Palagruža, ki je od lokacije snemanja oddaljena 45 nmi v ozadju pa vidimo tudi otoka Hvar in Korčula, ter gorovje Biokovo, ki je oddaljeno 110 nmi.

Situacija, da se z vzhodne obale Jadrana vidi do zahodne je sicer boj pogosta, a še vedno redka. Pravih vremenskih razmer je malo. Zahodna Jadranska obala je običajno vidna v večernih urah, ko sonce zahaja in vidimo silhueto Apeninskega hribovja. Tudi v primernih vremenskih razmerah, se moramo zaradi ukrivljenosti zemlje povzpeti nekoliko višje.


Foto: Karlo Repac - Pogled na Gran Sosso z Mosorja


Foto: Ivan Toman - Pogled na Monte Vettore z Velebita


Foro: Boris Končan - Pogled na Corno Grande z Velebita

Petek 13 Jan 2017

iOtok, prva interaktivna dokumentarna serija v slovenskih, hrvaških in italijanskih avtorjev.

Biševo je majhen jadranski otok, znan že iz antike. Po drugi svetovni vojni je imel še več kot 700 prebivalcev, v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja pa je tam živelo le še okoli 65 ljudi. Čeprav se na Biševu nahaja znamenita Modra votlina, ki jo letno obišče 100.000 obiskovalcev, ima otok danes le še približno 13 prebivalcev. Biševo počasi umira.

iOtok je interaktivna dokumentarna serija o zadnjih biševskih prebivalcih in slovenskem pisatelju Matetu Dolencu, ki se na otok vrača, da bi napisal svoj zadnji roman. Vsak teden bomo na spletni strani http://www.iotok.eu/sl/ objavili dokumentarno epizodo, v kateri bomo spremljali prizadevanje poslednjih Biševljanov, ki želijo ustanoviti mestni odbor, da bi tako zaščitili občutljivo otoško življenje pred surovo turistično industrijo.

Namen oddaje je pritegniti pozornost širše javnosti, da bi tako zaščitili to dragoceno otoško skupnost. Tedenske dokumentarne zgodbe bomo v zimskem času posneli in zmontirali kar na otoku. Ob tem pa bodo gledalcem na spletni strani na voljo tudi številne fotografije, besedila in zvočni posnetki zadnjih biševskih prebivalcev. S pomočjo tako imenovane full-motion video igrice boste lahko vstopili v čudovit biševski podmorski svet. Z mobilno aplikacijo si boste lahko ustvarili svoj lasten otok in ga objavili na naši spletni strani. Najbolj domiselne kreacije  bodo nagrajene s poletnim obiskom Biševa, na katerem bodo avtorji lahko spoznali vse njegove prebivalce.

Prva epizoda bo na spletni strani objavljena v ponedeljek, 16. januarja.

Spoznajte otok Biševo na: http://www.iotok.eu/sl/

Beseda avtorjev:

"iOtok je interaktivna dokumentarna serija o zadnjih biševskih prebivalcih in slovenskem pisatelju Matetu Dolencu, ki se na otok vrača, da bi napisal svoj zadnji roman. Vsak teden bomo na spletni strani www.iotok.eu/sl/ objavili dokumentarno epizodo, v kateri bomo spremljali prizadevanje poslednjih Biševljanov, ki želijo ustanoviti mestni odbor, da bi tako zaščitili občutljivo otoško življenje pred surovo turistično industrijo."

Četrtek 12 Jan 2017

Včeraj, 11.1.2017, je prebivalce obmorskega mesta Dubrovnik presenetil sneg. Opečnate strehe so spremenile barvo in tokrat je Dubrovnik bel

Sneg v Dubrovniku je redkost. Nazadnje je padal leta 2009, pa še takrat ga je bilo bore malo. Včeraj pa so prejeli izdatno pošiljko. Padlo je približno 10 cm snega, kar je za to področje pravi fenomen. Sneg je prekril mesto Dubrovnik, polotok Pelješac in bližnje otoke. Otroci so snega veseli in so se s smučmi podali na bližnje bregove, nekateri pa so se zapeljali kar po mestu. Vozniki so ga bili manj veseli, saj zimske opreme za vozila v Dubrovniku ne poznajo. Zgodile so se številne prometne nesreče, ena celo z verižnim trčenjem.

Sime Fabris je iz zraka posnel neverjeten posnetek zasneženega Dubrovnika:

Četrtek 12 Jan 2017

Model leta 2017 – pravi torpedo, ki vas bo pognal do neverjetnih hitrosti, obenem pa vam pustil popoln občutek kontrole. Vodni skuter, ki vas ne bo razočaral in katerega se ne boste naveličali.

Za vse, ki prihod tega vodnega skuterja že nestrpno pričakujete, imamo odlično novico – posebna ugodnost v primeru prednaročila - podjetje MOTO-NAUTIKA bo vsem kupcem ob nakupu vodnega skuterja priznalo -50% POPUST na zavarovanje plovila!

Tako lahko vse uredite na enem mestu - zavarovanje, registracijo, izdelavo registracijske nalepke in poiščete vso potrebno opremo. Potrebujete prikolico za prevoz vašega novega vodnega skuterja? Brez skrbi. Tudi te so vam na voljo po izredno ugodnih cenah.

ZAKAJ GP1800

Že sama kratica »GP« daje vedeti, da ta waverunner prihaja iz dirkaških krogov. Je izjemno močan predstavnik modelov GP, ki so se izkazali za zelo zaželene med poklicnimi vozniki. Športno plovilo znamke YAMAHA ni znano le po svojih odličnih zmogljivostih, ponaša se tudi z izrednim videzom.

ZMOGLJIVOST »TORPEDA«

GP1800 in njegov trup sta izdelana iz lahkega materiala NanoXcel2, ki med vožnjo kar reže morsko gladino in valove. Njegov odlično oblikovan podvodni del trupa se kljub visoki hitrosti ne upira in se odlično odziva na ukaze voznika.

Ko boste pritisnili ročico za plin, boste v trenutku občutili moč zelo zmogljivega Yamahinega SVHO agregata, ki vam nudi zalogo moči v vsakem trenutku in vas osupne z dih jemajočimi pospeški. GP1800 je opremljen s tehnologijo in sistemom RiDE, z levo ročico pa v trenutku preklopimo na vzvratno vožnjo. Nadzor sistema RiDE ne deluje kot zavora, čeprav bistveno upočasni vožnjo, predvsem pa zelo pomaga pri pristajanju z izredno natančnostjo.

VARNOST

YAMAHA je v GP1800 namestila inovativni sistem, imenovan Low-RPM Mode, ki bo zagotavljal še lažje upravljanje in več varnosti. Z vklopom možnosti L (nizki vrtljaji) boste omejili najvišjo hitrost, kar bo še posebej pripravno pri natančnem manevriranju. Na vodnem skuterju sta nameščeni tudi dve vzvratni ogledali, ki bosta še dodatno pripomogli k varnejši vožnji.

Vodni skuter ima vgrajen varnostni gumb, s katerim onemogočite vžig motorja in tako preprečite naključni zagon ali krajo vodnega skuterja.

UPORABNOST & ZABAVA

Čeprav pri športnih in dirkalnih različicah to ni tako pomembno, si vseeno marsikateri voznik želi priročnega prostora za shranjevanje. Tega novi GP1800 premore veliko. Da bodo vaši predmeti na suhem, je na razpolago tudi vodotesni predal pod enojnim sedežem. To pa še ni vse, za sproščujoče užitke na vodi bo poskrbelo držalo za pijačo, ki se nahaja ob predalu za shranjevanje.

GP1800 je namenjen za vožnjo do 3 oseb, še tri pa boste lahko pripeli na vlečno kljuko in jih peljali na tubah. Zabava zagotovljena!

Udobje med vožnjo omogočajo talne obloge Hydro-Turf in mehka stopnica za ponovno vkrcanje.

ZBIRAMO PREDNAROČILA

Prednaročila ali morebitna vprašanja lahko naslovite na pooblaščenega prodajalca in serviserja plovil YAMAHA – podjetje MOTO-NAUTIKA iz Miklavža na Dravskem polju.

Da pa bo vse skupaj še enostavneje - preprosto izpolnite obrazec na povezavi: >> TUKAJ <<

Več informacij: +386(0)2 629 04 00 ali Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Sreda 11 Jan 2017

Ladja Gustav Maersk je v torek, 10.1.2017 nasedla pri kraju Torre Cavallo.

Ladja Gustav Maersk za prevoz kontejnerjev s kapaciteto 7.000 TUR je nasedla v torek 10.1.2017 ob 02.44 uri po lokalnem času. Ladja je plula iz hrvaškega pristanišča Reka proti pristanišču Gioia Tauro na skrajnem jugozahodnem delu Italije. Do nezgode je prišlo med manevriranjem v Messinski ožini, ko se je  hotel vkrcati pilot. Ladja je nasedla na obalo. K sreči ni prišlo do poškodb trupa in ni prišlo do vdora vode. Ker se ladja ni uspela sama rešiti, so na pomoč poklicali dva vlačilca. Ob 7.30 uri so ladjo splovili in odvlekli v pristanišče Gioia Tauro, kjer bodo izvedli podroben pregled poškodb trupa ladje.

Kako so splovili ladjo, si lahko ogledate v videu.

Sreda 11 Jan 2017

Ta teden so Hrvaško primorje zajele hladne zračne mase zaradi katerih so tudi temperature ob morju in na otokih padle pod ničlo. Hladen zrak je spremljala močna burja, ki je dosegla na mostu na otok Pag neverjetnih 216 km/h ali 116 vozlov. Zaradi vetra so morali prekiniti vse ladijske povezave otokov s celino. Da bi lahko videli, kakšno je morje v takem vetru, se je potrudil Lovre Peraič, ter posnel video orkanske burje na Paškem mostu.

Sreda 11 Jan 2017

Pred štirimi dnevi je francoski skipper Armel Le Cleac'h zapustil južno poloblo, prečkal ekvator in zaplul na severno poloblo. Za plovbo od rt Horn do ekvatorja je sicer potreboval 16 ur več kot do sedaj najhitrejši Francois Gabart leta 2012-13, ima pa več kot 4 dni prednosti glede na njegov končni rezultat.

Ko je Le Cleac'h prečkal ekvator je imel pred zasledovalcem Alexom Thomsonom 145 nmi prednosti. Anglež ga je prečkal z zaostankom slabih 17 ur, vendar je postavil nov rekord na plovbi od rta Horn do ekvatorja. Za plovbo je potreboval 13 dni pet ur in 30 minut ter prejšnji rekord Francoisa Gabarta iz leta 2013 izboljšal za 14 ur. Thomson je odlično izkoristil vremenske pogoje na južni hemisferi, v področju Doldrums pa je zopet nekoliko zaostal za vodilnim. Oba sta v ekvatorialnem področji imela težave z izjemno aktivnim vremenskim sistemom. Področje je bilo veliko 600 nmi. Alex je plul zelo počasi. Dosegal je hitrosti okrog 4 vozlov. Vodilnemu Le Cleac'h-u je bilo vreme nekoliko bolj naklonjeno in je dosegal hitrost plovbe do 7 vozlov in si nabral dodatnih 60 nmi prednosti.

Pogoje na južnem delu Atlantika je nekoliko slabše izkoristil Jeremie Beyou, ki pluje na tretjem mestu. Za vodilnim parom si je nabral dodatnih 300 nmi zaostanka. Trenutno za Le Cleac'h-om  zaostaja že  720 nmi.

Na zadnjem mestu pluje Sébastien Destremau. Pravkar je prečkal južni rt Nove Zelandije in se podaja v Pacifik. Tudi on ima težave z jadrnico. Ko je plul južno od Avstralije je imel težave s priponami in poiskati si je moral varno zavetje v pristanišču Esperance na Tasmaniji. Za popravilo je potreboval kar tri dni. Le nekaj ur po izplutju, je ugotovil, da ima poškodovan jambor. Moral je zmanjšati hitrost plovbe, splezati na jambor, ga obrusiti in laminirati s karbonskimi vlakni. Jadrnica je sedaj v solidnem stanju in že pluje s hitrostjo slabih 10 vozlov proti rtu Horn. 

Sreda 11 Jan 2017

Danska ladjedelnica X-Yachts je predstavila novost v seriji jadrnic X, ki v dolžino meri 63 čevljev.

Serija X ki je križanec med serijama Xp (hitre jadrnica) in Xc (potovalne jadrnice) in združuje najboljše iz obeh svetov. Hitrost jadrnic iz serije Xp in udobje iz serije Xc. Za serijo Xc lahko rečemo, da je namenjena kupcem, ki nameravajo pluti na dolgih razdaljah in se bodo podali preko oceanov, medtem ko sta modela X6 in manjši X4 namenjena predvsem dolgotrajni plovbi po Mediteranu, Baltiku ali Karibih.

Razvoj modela X6 je trajal dve leti. Rezultat je unikaten stil oblikovanja notranjosti jadrnice, ki ga vidimo le še na velikih jadrnicah. Ima številne steklene površine, ki v notranjost prepuščajo veliko naravne svetlobe in več kot 12 odprtin, ki zagotavljajo veliko svežega zraka in dobro ventilacijo notranjosti plovila. Na krmi sta dva krmilna obroča, zložljiva krmna kopalna ploščad, ter visoko kvalitetna oprema za enostavno in natančno rokovanje z jadri.

Danes smo pri oblikovanju trupa jadrnic navajeni širokih krm in ploskega trupa. Pri X6 so se odločili, da bo oblika bolj zaobljena in bo imela obliko globoke črke V. Jadrnica ima zato boljše plovbe lastnosti pri plovbi v veter in pri plovbi v razburkanem morju. Trup je izdelan s pomočjo lahkih materialov. Uporabili so najnovejše tehnike gradnje, enake kot pri modelih Xp. Trdnost trupa so zagotovili z uporabo vakuumske tehnike in dodanimi elementi izdelanimi iz karbonskih vlaken. Teža se je zmanjšala in vgradili so lahko večje rezervoarje za gorivo in vodo ter  več baterij. Po potrebi kupca, lahko vgradijo tudi razsoljevalnik in potapljaški kompresor.

Kupci imajo na voljo plovilo prilagoditi po svojih željah. Izbirajo lahko med različno opremo notranjosti plovila in različno opremo na krovu. Lahko se odločite za vgradnjo Park Avenue buma za klasično glavno jadro ali pa za navijalno jadro. Poleg standardne sta na voljo še dve kobilici. Ena za plovbo v plitvejših vodah in ena za plovbo v globljih.

Fotogalerija: X6

Tehnični podatki:

Dolžina trupa: 19.1 m
Dolžina vodne linije: 17.85m
Širina: 5.4m
Ugrez (standardna kobilica): 3.0m
Ugrez (za plitve vode): 2.6m
Ugrez (za globlje vode): 3.4m
Rezervoar za gorivo: 1,200 l
Rezervoar za vodo: 1,000 l
Motor: 119 kW (162 KM)
Glavno jadro: 130 m2
Genoa (106%): 90 m2
Asimetrični spinnaker: 280 m2

Sreda 11 Jan 2017