Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Okrog novega plovila prestižne avtomobilske znamke Aston Martin je bilo veliko povedanega, a videnega bore malo.

Podjetje je bilo v izjavah za javnost dokaj skopo. Objavili so le nekaj fotografij detajlov plovila in nekaj tehničnih rešitev, ki bodo prvič uporabljene v navtiki. Sedaj pa je prototip končno zaplul in opravljeni so bili prvi testi. Plovilo bo na voljo s tremi različnimi motorji. Manjšim bencinskim V8 s 420 KM, dieselski s 370 KM in večjim V8 s 520 KM, ki bo modelu dodal črko S. Očitno bo plovilo AM37 prvi izdelek iz Aston Marina z dieselskim motorjem. 

Prototip AM73S poganjata dva bencinska V8 motorja Mercruiser 8,6. Vsak razvije 520 KM. Skupno teh 1040 KM požene plovilo do hitrosti 50 vozlov. Ker njegova teža znaša nekaj kilogramov več kot 6 ton in ima globok V trup je plovba z njim izjemno udobna. Za različico AM37S bo potrebno odšteti skromnih 1,6 mio GBP oziroma 1,9 mio EUR. Kako se je obnesel na prvem testu si lahko ogledate v videu (video je v angleškem jeziku).

Četrtek 08 Dec 2016

Francoska ladjedelnica je pričela z izdelavo prve jadrnice serijske proizvodnje, ki bo opremljena s hirdo krili. Novost katere prednosti lahko vidimo pri jadralcih regate Vendee Globe, se bo iz profesionalnega jadranja preselila tudi v rekreativno.

Na letošnji regati Vendee Globe šest od 29 jadralcev že uporablja hidro krila. Njihove jadrnice plujejo tudi 2 vozla hitreje in so bolj stabilne kot enake brez hidro kril. Z jadrnico Figaro 3 se tehnologija prenaša na širši trg rekreativnega jadranja.

Beneteau se je odločil, da bodo prvo serijsko jadrnico opremljeno s hidro krili izdelali na osnovi uspešnega modela Figaro 2, ki jadra po morjih že od leta 2003. Je izjemno priljubljena jadrnica med jadralci, ki se radi odpravijo tudi na oceansko jadranje. Figaro 3 bo nastal v tesnem sodelovanju med ladjedelnico Beneteau in organizatorjem regate Solitare URGO za enočlansko posadko. K sodelovanju pri projektu so povabili tudi znan navtični arhitekturni biro Van Peteghem – Lauriot-Prévost, katerih jadrnice so zmagale zadnji dve regati Vendee Globe.

Pri oblikovanju plovila so želeli, da je vsaj tako zanesljiv kot predhodnik Figaro 2 in da za gradnjo uporabijo najsodobnejše navtične tehnologije, tako pri uporabi materialov, kakor tudi pri procesih izdelave.

V ladjedelnici so že pričeli z gradnjo prototipa jadrnice, ki bo prvič zaplul poleti 2017. Poleg hidro kril bodo posodobili tudi podvodni del trupa. Oblikovan bo za hitro jadranje in v njem ne bo več tankov za balastne vode. Kobilica bo tanjša in lažja, jambor bo pomaknjen naprej in jadra bodo večja.

Za razliko od jadrnic IMOCA60, ki plujejo na Vendee Globe, bodo hidro krila oblikovana drugače. Ročica krila bo na jadrnico pritrjena zgoraj, konica pa bo obrnjena navzdol. Na ta način so zagotovili zmanjšanje upora krila pri plovbi v šibkejših vetrovih, zagotavlja večjo dinamično moč ter zagotavlja večji vertikalni dvig plovila.

Beneteau bo do konca leta 2018 zgradil najmanj 50 plovil Figaro 3. Z njimi bodo tekmovali jadralci na regati Solitare URGO-Le Figaro leta 2019, ko bo tekmovanje praznovalo svojo 50 letnico.

Četrtek 08 Dec 2016

Zakorakali smo v mesec december, zadnji mesec v letu 2016. December, gruden, ali kot ga marsikdo pozna tudi pod besedama "Veseli december", je mesec obdarovanj, številnih praznikov in preživljanja časa z svojimi bližnjimi.

Večina navtikov trenutno počiva in polni baterije za naslednjo sezono, ki se bo za marsikoga pričela že v zelo zgodnjem stadiju pomladi. Vendar ker je do takrat še kar nekaj časa, nam v prazničnem decembru ostane velik časa za pripravo na sezono in tudi priložnost, da lahko dobimo več - za manj.

POZOR! KOMPLET SI LAHKO SESTAVITE SAMI!

V spletni trgovini, ki ponuja več kot 1000 različnih artiklov, lahko sami preverite ponudbo in si v spletni košarici sami sestavite svoj komplet dodatne opreme. Vsi artikli so že v osnovi znižani za -15%, ob vsakem dodatnem pa vam spletni sistem samodejno izračuna dodatni popust. To pomeni, da ob nakupu že samo dveh artiklov, bo vaš celoten nakup znižan za -20%! Ob nakupu treh ali več, pa bo celoten nakup znižan za kar -30%!

Obiščite spletni naslov www.motonautika-shop.com, preverite ponudbo, obdarite svoje najbližje oziroma poskrbite za brezskrbne navtične dogodivščine v najbolj prazničnem mesecu v letu! Pohitite - zaloge so omejene!

Za več informacij pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pokličite na 02 620 26 01.

Sreda 07 Dec 2016

V prejšnjih delih smo se posvetili statičnim in dinamičnim silam na sidrišču pri čemer smo upoštevali le gibanje plovila naprej nazaj. V sidrišču pa poleg tega gibanja plovila običajno pride že do bočnega zanašanje in vrtenja okrog vertikalne osi.

Veter na sidrišču povzroča gibanje plovila

Tudi ko smo zasidrani in na sidrišču piha konstanten veter, plovilo ne bo obrnjeno s premcem v veter temveč so bi gibalo v različnih smereh. Daljša kot bo sidrna veriga, večji bodo premiki plovila po sidrišču.

Razlogov za to je več. Najprej se moramo zavedati, da plovilo ni popolnoma simetrično. Vetrovi v sidrišču ne pihajo vedno iz iste smeri. Glavna smer je sicer enaka, prihaja pa do variacij, ki nastajajo zaradi reliefa obale. Večji kot so hribi ob sidrišču, večje so variacije smeri vetra.

Ker je plovilo privezano na sidro na premcu, bi bilo logično pričakovati, da se bo plovilo gibalo le z vetrom. Žal pa temu ni tako. Zasidrano plovilo je nestabilen fizikalen sistem. Veter ima tendenco, da plovilo obrne bočno, sidrna vrv pa ima tendenco, da ga poravna nazaj v veter. Ko se začne plovilo premikati glede na vodo, trup in kobilica (v primeru jadrnice) reagirata. Pride do vzgona in upora. Ker se vsi parametri spreminjajo, sistem nikoli ne doseže ravnotežja. Rezultat je zelo zapleteno gibanje, ki traja neskončno dolgo, oziroma dokler ne preneha pihati veter.

Primer:

Plovilo je zasidrano v sidrišču, je skoraj paralelno z vetrom, le premec je malenkost izven smeri (dovolj je samo ena stopinja). Zaradi tega majhnega odstopanja že pride do asimetrije plovila glede na veter. To povzroči nastanek navora, ki poveča kot premca plovila glede na smer vetra. Plovilo se začne gibati levo ali desno. Ko enkrat doseže skrajno točko, sidrna vrv ustavi premec, krma pa se še giblje proti vetru. Kot premca v veter se obrne in plovilo se začne gibati v drugo smer. Ker je plovilo z vrvjo ali verigo privezan na sidro, gibanje izgleda podobno, kot bi se vrtel okrog sidra, oziroma ga lahko primerjamo z gibanjem nihala.

Sile, ki nastanejo pri tej vrsti gibanja so lahko zelo velike. Ne le da lahko povzročijo, da sidro ne bo več držalo, lahko povzročijo celo, da se bo sidrna vrv strgala. Zaradi vrtenja okrog sidra, se spreminja tudi smer sile s katero delujemo na sidro. S tem se zmanjšuje sila s katero sidro zadržuje plovilo in možnost da ga izvlečemo se povečuje.

Kako se gibljejo različni tipi plovil?

Vrtenju okrog sidra in vrtenju okrog vertikalne osi so podvržena vsa plovila. Nekatera so bolj občutljiva nekatera manj.

Motorna plovila, ki imajo visok premec in majhen podvoden del plovila so nagnjena v večjemu vrtenju plovila okrog navpične osi in zmernemu vrtenju okrog sidra.

Moderne jadrnice z relativno visokim premcem in ozko vendar globoko kobilico so nagnjena k večjemu vrtenju okrog navpične osi in večjemu vrtenju okrog sidra.

Starejše jadrnice z nižjim premcem in dolgimi kobilicami se manj vrtijo okrog navpične osi in manj vrtijo okrog sidra.

Katamarani so močno nagnjeni k obema oblikama gibanja. Imajo pa prednost s katero lahko gibanje močno zmanjšamo. Sidrno verigo z vrvjo pripnemo na oba premca in gibanje se bo zmanjšalo.

Pri jadrnicah lahko na krmi, na krmne pripone, namestimo manjše jadro ali drugo ponjavo, ki bo zmanjšala bočne zanose krme.

Video: Gibanje plovila na sidru

Preberite tudi:

Teorija sidranja 5. del (sidranje z verigo in vrvjo) - Teorija sidranje 7.del (sidranje z dvema sidroma)

 

Sreda 07 Dec 2016

Medtem ko Francoz Armel Le Cleac'h postavlja nove rekorde na regati, se številni borijo za življenje.

V ponedeljek, 5.12.2016, je Armel le Cleac'h postavil nov rekord regate Vendee Globe. Zemljepisno širino rta Leeuwin v Avstraliji je prečkal ob 8.14 (UTC). Za plovbo je potreboval zgolj 28 dni 20 ur in 12 minut. Čas zmagovalca prejšnje regate, prav tako Francoza Francoisa Gabarta je močno izboljšal. Gabart je do rta plul 34 dni 10 ur in 28 minut. Novi čas je za neverjetnih pet dni, 14 ur in 16 minut boljši. Armel le Cleac'h v izjemnem tempu pluje že od začetka regate. Najbolje mu sledi Britanec Alex Thomspon. Trenutno je zgubil stik z njim in zaostaja že 137 nmi. Tudi njegov čas do rt Leeuwin, ki je na približno polovici poti, je bistveno boljši od predhodnega rekorda Gabarta.

Zlomljeno hidro krilo Sebastiena Josse-a

Medtem ko vodilna jadralca jadrata svojo regato, se številni drugi jadralci ukvarjajo z reševanjem sebe in plovila. V ponedeljek je svojo kopensko ekipo kontaktiral Sebastien Josse. Trčil je v neznan plavajoč objekt, ki mu je poškodoval levo hidro krilo. Ker se mu je približevala nevihta, je z ekipo sprejel odločitev, da se posveti varni plovbi in da bo uvrstitev na regati nekoliko manj pomembna. S plovilom je prečil. Ugotovil je, da je levo hido krilo poškodovano in bo verjetno padlo iz svojega ležišča, kar pa bi lahko povzročilo nevarne poškodbe levega boka plovila. V spremenjeni smeri ni uspel pluti dolgo. Približevala se mu je nevihta s 50 vozli vetra in 10 metrskimi valovi. Stalno je bil v kontaktu s kopensko ekipo, da bi našli primerno rešitev.

Poškodovani obe krmili 

Le nekaj ur kasneje je na neznan plavajoč predmet naletel tudi Romain Attanasio. Ko je plul približno 470 nmi južno od mesta Cape Town v Južnoafriški republiki, mu je plavajoč objekt poškodoval obe krmili. Odločil se je da zapluje proti obali in poizkuša sam popraviti krmili in nadaljevati regato. Do Cape Towna bo potreboval dva do štiri dni plovbe.

Zlomljen jambor Japonca Kojira Shiraishi-me

Proti Cape Townu pluje tudi Japonec Kojiro Shiraishi. Zlomila se mu je zgornja tretjina jambora in ga prisilila v odstop.

Jadrnica Kita de Pavan-ta se potaplja

V ponedeljek zjutraj, ob 8.00 uri, je jadralec Kito de Pavant opravil nujni klic. Svoji tehnični ekipi je sporočil, da ima poškodovano plovilo in da vanj vdira voda. Ko je plul s hitrostjo 16 vozlov je s kobilico trčil v nepoznan plavajoč objekt. Po satelitskem telefonu je sporočil: »S kobilico sem močno trčil v plavajoč predmet. Jadrnica se je ustavila v trenutku. Zadnji ležaj kobilice je odtrgalo iz ležišča. Kobilica visi pod jadrnico. Ohišje je močno poškodovano in voda vdira v jadrnico. K sreči le v motorni prostor. Veter piha s hitrostjo 40 vozlov in valovi so visoki 5 do 6 metrov. Spustil sem glavno jadro. Situacija se je trenutno stabilizirala. Nekdo bo moral priti pome. Poizkušam stopiti v kontakt s Marion Dufrense, da pridejo pome.«

Organizatorji regate so nemudoma pričeli z reševalno akcijo. Stopili so v kontakt z ladjo Marion Dufrense, ki trenutno pluje 110 nmi severno od lokacije Kita de Pavanta. Njegovi poziciji se bodo približali v roku 10 ur. Na ladji so v sodelovanju z organizatorji regate pripravili plan reševanje. Ladja naj bi priplula na lokacijo ob 17.00 (UTC), ko bo na tem delu Južnega oceana noč. Kapitan ladje se bo odločil, ali bo reševanje pričeli šele, ko se bo zdanilo. Sončni vzhod naj bi bil ob 1.30 (UTC) in z reševanjem naj bi pričeli ob 2.00 (UTC).

Ladja Marion Dufrense, ki oskrbuje francoske teritorije v Južnem oceanu in na Antarktiki, je na lokacijo priplula po planu. Preko VHF postaje so stopili v kontakt s de Pavantom. Sporočil je, da ima situacijo pod nadzorom. Dogovorili so se da, bodo počakali do jutra in takrat pričeli z reševanjem. Takoj ko se je zdanilo, so z ladje v morje spustili gumenjaka in se približali jadrnici Kita de Pavanta. Situacija na krovu njegove jadrnice se je preko noči močno poslabšala. Nivo vode v njej se je močno dvigni. Kito je bil že močno izčrpan. Kljub temu, da so pihali vetrovi z močmi med 6 in 7, da so valovi presegali višino nekaj metrov, je reševalni ekipi ladje, uspelo skipperja rešiti s potapljajoče se jadrnice.

Trenutno je že varno na krovu ladje, kjer je povedal:

»Imel sem srečo v svoji nesreči. Ladja Marion Dufrense je bila v bližini, kar se zgodi le štirikrat letno. Pogoji so bile neznosni. Ponoči nisem več uspel izčrpavati vode iz plovila. Zelo težko mi je bilo zapustiti jadrnico daleč od česarkoli in jo pustiti, da se potopi. Elektrike mi je zmanjkalo, ročna črpalka pa mi je pobrala vse moči. Motorja nisem mogel več prižgati, ker je bil pod vodo. Velik del trupa jadrnice je poškodovan. Nosilec kobilice se je zaril en meter globoko v trup. Pogled na jadrnico je bil prav žalosten. Bilo je preveč nevarno.

Trnutno sem na ladji Marion Dufrense. Plujemo proti otoku Crozet, neto na otok Kerguelens in potem se vrnemo v Amsterdam. Na ladji bom ostal tri tedne. Tega dela sveta na poznam, zato bom sedaj opravil prvo potovanje po teh odročnih krajih.«

Eric Bellion z zlomljenim krmilom

V neznani plavajoč objekt je kmalu po uspešnem reševanju de Pavanta, trčil še Eric Bellion. Ob 17.20 uri (UTC) je veter pihal s hitrostjo 30 vozlov, sunki pa so dosegali 50 vozlov. Naenkrat je slišal glasen pok in plovilo se je skoraj ustavilo. Zlomilo se mu je eno izmed krmil. Trenutno še visi na nosilcu, vendar ni več uporabno. K sreči ima na krovu rezervo. Zmanjšal je površino jader in pluje v območje bolj mirnega vremena, kjer bo poizkušal zamenjati krmilo. Ker drugih poškodb na plovilu ni zaznal, bo ostal v regati. Pluje na 17 mestu.

Voda vdira v Le Souffle du Nord pour le Projet Imagine

Danes zjutraj pa je žalostna usoda doletela skipperja Thomasa Ruyanta na jadrnici Le Souffle du Nord pour le Projet Imagine. Svoji tehnični ekipi je javil, da v jadrnico udira voda. Po pregledu plovila je ugotovil, da se je poškodovalo ohišje cevi na trupu plovila, preko katere polni in prazni tanke z balastno vodo. Nemudoma je s plovilom prečil, da je poškodovan del dvignil nad vodno gladino. Takoj je pričel z izčrpavanjem vode ter z vrečami zasilno zamašil luknjo. Na krovu ima vso potrebno opremo, da zamaši manjše luknje v trupu. Trenutno pluje v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo 30-40 vozlov, valovi pa segajo 3-4 metre visoko. Po posvetu s svojo tehnično ekipo bo poizkušal trajno popraviti plovilo in nadaljevati z regato.

Sebastien Josse na Edmond De Rothschild zapušča regato

Danes ob 9.30 uri (UTC) je Josse s svojo tehnično ekipo sprejel težko odločitev, da zaključi svoj nastop na regati. Po pregledu poškodbe hirdo krila in njegovega nosilca, so ugotovili, da je poškodba prevelika in nadaljevanje regate ni več varno. Jose je jadral odlično. Bil je na tretjem mestu za Armelom le Clac'hom in Alexom Thomsonom. Odločitev da odstopi je bila težka. Zadnjih 48 ur je plul po meji Arktične cone prepovedane plovbe. Vetrovi so pihali s hitrostmi 4o vozlov in valovi so dosegali višino 8 metrov in več . Ko se je danes vreme nekoliko umirilo, je Josse končno lahko bolj natančno pregledal plovilo in poškodbe. Po posvetu s svojo tehnično ekipo, je poizkušal poškodbe popraviti. Popravila žal ni mogel izvesti tako, da bi lahko varno nadaljeval drugo polovico regate. Spremenil je smer plovbe in pluje na sever proti Avstraliji.

Video: Kito de Pavant pred odhodom z jadrnice


Video by VendeeGlobeTV

Sreda 07 Dec 2016

V IGY Rodney marini je vedno več plovil. Atlantik je uspešno prečkalo že 33 jadrnic regate ARC 2016 in 64 jadrnic regate ARC+, ki so Atlantik prepluli preko Zelenortskih otokov.

S prihodom vsake jadrnice, se množica jadralcev na cilju veča iz ure v uro. Za vse je to trenutek sprostitve po napornem jadranju, konec skrbi in čas za uživanje v lepotah otoka.

Kmalu lahko v cilju pričakujemo prvo slovensko jadrnico. Posadko Primoža Albrehta, ki pluje na jadrnici Siberia, do cilja loči še 94 nmi. Trenutno plujejo s hitrostjo okrog 7 vozlov in bodo cilj dosegli danes. Trenutno so na 42 mestu med vsemi plovili in na 11 v skupini Potovalne jadrnice A. Druga slovenska jadrnica Lady Nor uspešno pluje s krmilom, ki so ga izdelali iz lesenih omar jadrnice. Do cilja jih loči še 450 nmi. Plujejo nekoliko počasneje, ker ne želijo preobremeniti krmila. Z jadrnice nam je skipper Sandi Fon poslal sporočilo in opisal kako so preživeli 15 dan plovbe na Atlantiku:

»Ponedeljek, 05.12.2016.

Pozicija: 16:30,118 N 048:36,500 W

15. dan odprtega morja je pred nami, ura je 7:55 in čakamo, da se zdani. Krmilo drži!

Včeraj smo naredili večjo podvodno “generalko” in Borut (Kume) nam je izdal podaljšano garancijo za nežno uporabo naše podvodne omare.

Naš GPS nam kaže, da imamo do cilja zračne linije 735 Nm, zadnja dva dneva smo  kar hitro pluli, tudi do 9 vozlov z vetrom, današnja noč pa je bila v znamenju bonace in zibanja. Nekdo od ekipe je včeraj prijavil, da sploh ne ve kako bo lahko na kopnem spal v “normalni” postelji in hkrati predlagal, da bo posteljo na eni strani podložil s knjigami in jo nagnil za pol metra, da bo lahko sploh zaspal.

Ker nismo več v “tekmovalnem” ritmu smo tudi nočne straže prilagodili tako, da skupaj v izmeni plujeta le dva, ostali pa na eno uho prisluškujemo, če se na krovu dogaja kaj nepredvidenega in vskočimo na pomoč. Tako vsi oddelamo skozi dan in noč vse delovne pozicije na palubi. Branko me je prosil, da napišemo, da on tudi jadra in res je tako. Zelo dobro trima jadra, da ne bo pomote in da ne boste mislili, da je samo v kuhinji in skrbi za lačna usta. Josipova poškodba in celjenje rane je iz dneva v dan boljše, do soldatov bo kot nov.

Tekmovalnega adrenalina ni več, je pa še vedno naporno, fizično in psihično, saj jadranje po Atlantiku v teh razmerah in z omejenim manevrom ni mačji kašelj. Je pa res, da ko se privadiš na atlantski val in naše redne spremljevalke nevihte, je potem vse malce lažje.

Sedaj, ko imamo do cilja trimestno številko, se nam zdi da milje hitreje tečejo in vedno več se pogovarjamo, kaj in kako bo na cilju v St. Luciji. O končnem cilju se po nesreči s krmilom nekaj dni nismo pogovarjali, saj smo imeli v glavah le en cilj – da zdrži naše novo krmilo in da naredimo čim več milj z njim.

Ker nam domači pišejo in nam javljajo, da je domov prišla hladna zima, bi vam mi nazaj radi sporočili, da je pri nas malce drugače. Čez dan je preko 30 stopinj, paluba je vroča in trpimo brez sence. Občutno se je povečala dnevna poraba vode. O pivu in vinu na barki ni ne duha ne sluha, že nekaj dni. Hrana je vedno bolj količinsko odmerjena, tudi priboljški so številčno odmerjeni. Na primer po skodelici odličnih ETINIH polnjenih paprik ti pripadata dva piškota Domačice in požirek kave, zato se počasi, a uspešno, na barki uveljavlja novo plačilo sredstvo, nova valuta – PITON.

Če mi narediš to, prineseš ono, ti plačam 3 Pitone. Če oddelaš dvourno stražo prijatelju in ga pustiš spati, si “bogatejši” za 5 Pitonov. Po včerajšnjem pokru Gašperju dolgujem pitona…

Aja, da ne pozabim…PITON je lokalno pivo na St. Luciji, da ne bo kdo narobe razumel situacije.

Lep pozdrav od vseh!«

Sreda 07 Dec 2016

V soboto 3. decembra je Elan na salonu plovil v Parizu predstavil svojo novo jadrnico, Elan GT5.

Nova GT5 je izdelana na osnovi trupa hitre potovalne jadrnice Elan S5. Krov in notranjost plovila pa sta doživela popolno preobrazbo in sta namenjena sproščanju, užitkom in udobju brez primera.

Na krstni predstavitvi je novi direktor navtične dovizije Elana  g. John Peterson povedal: "Rekli so mi, da je Elan GT5 jadrnica, ki jo je navtična javnost najbolj nestrpno pričakovala od vseh dosedanjih novosti iz naše ladjedelnice. Že sama napoved je sprožila neverjetno zanimanje tako v med strokovno javnostjo, kot tudi med potencialnimi kupci. Prepričani smo, da bo to izjemno uspešen model." John T. Peterson si je izkušnje v navtični industriji pridobival v ZDA, v podjetju Hunter Marine kot direktor prodaje in marketinga in kot predsednik uprave.

Glavni oblikovalec in tehnični direktor g. Igor Zupan je o seriji jadrnic GT Povedal: "Serija GT združuje najboljše elemente tehnik gradnje naših večkrat nagrajenih hitrih potovalnih jadrnic in lastnosti, ki jih najdemo na veliko večjih jadrnicah. Serija GT je unikatna na trgu v smislu oblikovanja, plovnih lastnostih, varnosti in udobja na krovu."

Izjemno oblikovanje in enostavno upravljanje

Serija GT je oblikovana za hitro potovalno jadranje. Na njej se bo odlično znašla manj številčna posadka, saj ima vse vrvi speljane h krmarskem mestu, krmarju pa sta na dosegu roke tudi oba para vitlov.  Kokpit je tako čist, brez odvečnih vrvi, ki bi ovirale gibanje posadke na krovu in tako zagotavlja najvišjo stopnjo varnosti in udobja.

Na krovu, luksuznem, kot na jahti

Na krmi lahko izbiramo med večjo ali manjšo kopalno ploščadjo, v kokpitu oziroma pod krmarskima sedežema pa med umivalnikom, žarom in hladilnikom. Krmarska sedeža sta dva, zato si kupec med ponudbo treh opcij lahko izbere dva. Na krmi so udobne klopi za namestitev posadke med jadranjem ali na sidru, posebnost na tej dolžini pa so oblazinjeni nasloni za hrbet v prednjem delu kokpita. Inovativno oblikovana miza v kokpitu zagotavlja dovolj širok prehod na krmo, mogoče pa jo je tudi spustiti na nivo klopi v kokpitu in z dodatno blazino narediti udobno površino za poležavanje.

Razkošna in udobna notranjost

Prostornost v podpalubju je edinstvena v tem velikostnem razredu. Ekipa Elanovih razvojnih inženirjev je zasnovala inovativno razporeditev podpalubja, ki so ga dodobra preizkusili na njihovi izjemno priljubljeni jadrnici Elan Impression 50. Posebnost te razporeditve je kuhinja, ki je postavljena v prednji del, kar zagotavlja optimalno izkoriščenost prostora, saj je salon umeščen v sredino jadrnice, kjer je širina plovila največja. Velika panoramska stekla na nadgradnji, ki nudijo čudovit 180-stopinjski pregled na okolico  salonu zagotavlja tudi obilico naravne svetlobe. Jadrnica GT je edina v svojem razredu, ki pri trikabinski razporeditvi z dvema toaletnima prostoroma lahko nudi ločeno kabino za tuširanje.

Jadrnico izdelujejo v dvo ali tro kabinski različici. Pri obeh se lahko odločamo za enega ali dva toaletna prostora. Pri dvo-kabinski različici je ločena prha del standardne konfiguracije, pri tro-kabinski pa je na voljo kot opcija.

Jadrnico si lahko ogledate na salonu v Parizu, na ogled pa bo tudi v mesecu januarju na salonu plovil Boot v Dusseldorfu.

Fotogalerija: Elan GT5

Torek 06 Dec 2016

Iz francoske ladjedelnice Beneteau prihaja novost FlyFlyer 7.7 SunDeck. Izjemno udoben gliser ponuja zavidljivo stopnjo udobja za celotno posadko na krovu, ki lahko šteje do 10 članov.

Trup plovila je izdelan s pomočjo patentirane tehnologije AirStep, ki zagotavlja izjemno vodljivost,udobno plovbo in zmanjšuje porabo goriva. Zelo izrazit in globok V-trup na premcu odlično odbija vodo.

Kljub temu, da gre za gliser, ki je predvsem namenjen dnevnim izletom, pa se v premcu skriva kabina, ki je dovolj prostorna za udobno prenočevanje dveh ali celo treh oseb. Posteljo lahko spremenimo tudi v sedežno garnituro z mizo, kjer bomo lahko obedovali v primeru slabega vremena. V desnem delu se skriva majhna kopalnica z umivalnikom in možnostjo namestitve kemičnega ali mornarskega WC-ja. Udobje v notranjosti in prostornost na premcu plovila je posledica širokega prednjega dela krova. Na samem premcu je tako velika sončna ploščad na kateri se lahko udobno namestijo tri ali celi štiri osebe. Njena površina znaša kar 4m2. Za ostale člane je dovolj prostora na krmi plovila. Udobna klop v obliki črke U omogoča sedenje šestim članom posadke. V sredini lahko namestimo mizo, ki je dovolj prostorna za večerjo štirih do šestih oseb. Krmni del sedežne garniture ima preklopno naslonjalo. Če ga spustimo v horizontalno lego iz nje nastane še krmna sončna ploščad. Krmarski stol je nameščen na sredino plovila. Je dovolj širok za udobno plovbo dveh oseb. Omogoča udobno plovbo v sedečem ali stoječem položaju. Pod njim je skrita priročna kuhinja z umivalnikom in možnostjo vgradnje kuhalnika.

Flyer 7.7 SunDeck je eleganten in športen obenem ter vpadljiv s svojimi značilnimi stranskimi oporniki in prepoznavnim vetrobranskim steklom. Nad njim bodo navdušeni vsi, ki bi radi dnevni izlet spremenili v kratko križarjenje.

Fotogalerija: Beneteau Flyer 7.7 SunDeck

Plovilo je že na zalogi pri uradnem zastopniku za Slovenijo: www.as-boats.si, AS Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, tel: +386 2 608 41 41, eMail:  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.


Tehnični podatki:

Dolžina: 7,64 m
Širina: 2,73 m
Teža brez motorja: 1.878 kg
Največja moč: 300 KM
Gorivo: 280 L
Voda: 100 L (opc.)
Kabine: 1
Cena : od 35.460 EUR (z DDV)
Cena razstavljenega plovila: 42.844 EUR (z DDV)

Flyer 7.7 + Suzuki 300
Obrati 1/s Hitrost (vozli) Poraba (l) Učinkovitost (nmi/l) Avtonomija (v nmi +20% rezerva)
650 3 2 1,5 342
1000 4 4 1 228
1500 6,4 6,7 0,96 218
2000 7 11 0,64 145
2500 8,4 17,3 0,49 111
3000 11,8 28 0,42 96
3500 19 37 0,51 117
4000 23,7 45,5 0,52 119
4500 27 56 0,48 110
5000 31 69 0,45 102
5500 34 91 0,37 85
6000 38,3 99 0,39 88
Flyer 7.7 + 2 x Suzuki 150
Obrati 1/s Hitrost (vozli) Poraba na motor (l) Učinkovitost na motor (nmi/l) Avtonomija (v nmi +20% rezerva)
650 2,8 1,3 2,15 246
1000 4,5 2,4 1,88 214
1500 6 3,9 1,54 175
2000 7,6 7,1 1,07 122
2500 9,4 11,6 0,81 92
3000 16,6 15,4 1,08 123
3500 21 18,6 1,13 129
4000 26 24 1,08 124
4500 30,8 33,7 0,91 104
5000 35,3 42 0,84 96
5500 38,6 51 0,76 86
5850 42,6 55,8 0,76 87


Torek 06 Dec 2016

V soboto je prišlo do neljube nesreče v kateri sta trčila motorno plovilo in trajekt.

Nesreča se je zgodila v bližini otoka Vashon Island v zvezni državi Washington v ZDA. Motorna barka »Nap Tyme« je trčila v trajekt WSF Chetzemoka, ki pluje med krajema Defiance na celini do kraja Talequah na otoku Vashon. V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Videoposnetek trka je posnel potnik na trajektu.

Kdo je bil kriv, da je prišlo do nesreče, kdo je imel prednost, bo verjetno predmet številnih debat.

Torek 06 Dec 2016

V ponedeljek se je zgodila tragična nesreča v kateri sta življenje izgubila dva mornarja, štirinajst pa je poškodovanih.

Vojaška ladja Indijske mornarice se je v ponedeljek prevrnila na bok in pod seboj pokopala dva mornarja, štirinajst pa jih je poškodovala. Nesreča se je zgodila v ponedeljek v suhem doku. 3800 ton težka fregata INS Betwa, ki je ponos indijske mornarice, bi morala po zaključenem remontu nazaj v morje. Ob približno drugi uri popoldne so planirali spust ladje nazaj v morje. Po dosedanjih informacijah naj bi odpovedal sistem za pritrditev ladje, zaradi česar se je le ta prevrnila na bok.

Kako bodo to 126 m dolgo ladjo dvignili, še ni jasno. Pripraviti bo potrebno dober plan, saj so na njej protiladijske rakete Uran, torpeda in rakete Barak 1.

Nesreča ladje INS Betwa je že tretja nesreča ladje indijske mornarice, ki se je zgodila med popravili v doku od leta 2011.

Torek 06 Dec 2016