Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je konec lanskega leta podal na samostojno plovbo preko Atlantika. Da bi tudi vi lahko spoznali, kaj pomeni odpluti sam preko Atlantika ter kako pluti na drugi strani luže, se nam bo Jasmin v naslednjih mesecih redno javljal s svojega podviga.

In kako se je začelo?

Jasmin je svojo jadrnico na zadnjem jadranju privezal v marini Gran Tarajal na otoku Fuerteventura, kjer je čakala na nov podvig. Ob njegovem prihodu seveda ni bila pripravljena na plovbo preko Atlantik. Prva naloga je tako bila priprava jadrnice na dolgo plovbo. Ker marina v Gran Tarajalu ne nudi vsega potrebnega za pripravo jadrnice, se je podal na prvo plovbo proti Las Palmasu na otoku Gran Canaria. Izplul je iz pristanišča in po jugovzhodni strani otoka plul mimo rta Morro Jable, ki je najjužnejša točka otoka Ferteventura. Kurz plovbe je nato spremenil proti zahodu, obplul rt Punta de Jandia na skrajni zahodni točki otoka, nato pa ga je čakalo 50 nmi plovbe do otoka Gran Canarija. Jadrnico je privezal v Las Palmasu.

Po kratkem počitku je bilo potrebno pripraviti jadrnico. Material in storitve na otoku so nekoliko dražje kot na Furteventuri, vendar je vsega na voljo več in delo je bistveno lažje.


Slika 2 - priprava podvodnega dela

Ker je delal sam, mu je priprava jadrnice vzela 6 dni. Najprej jo je moral dvigniti na kopno, ter odstraniti staro antivegetativno zaščito. Ko je bil podvodni del očiščen, ga je zaščitil s temeljnim premazom. Zaradi dolgotrajne plovbe, se je za zaščito pred rastjo vegetacije, odločil, da  uporabi premaza Sea Quantum S, ki se uporablja tudi za premaze velikih ladij. Potrebno je bilo postoriti tudi vse ostalo, kar je potrebno na plovilu narediti vsako leto. Zamenjava cinkov, menjava olja in filtrov na motorju, čiščenje kontaktov in druge malenkosti. Da bi bil za prečkanje oceana primerno pripravljen. Se je odločil, da si v kuhinji namesti nožno črpalko, armaturo in inštalacijo za slano vodo. Poleg vode je bilo potrebno poskrbeti tudi za električno energijo. Kadar človek sam pluje na tako dolgi poti, je zanesljivo delovanje navigacijske in komunikacijske opreme, ter avtopilota ključnega pomena. Za vse to je potrebna dovolj velika količina električne energije. Namestil je nove akumulatorje ter regulatorje polnjenja z električno energijo, ki jo zagotavljajo solarni paneli.


Slika 3 - montaža armature za morsko vodo in zaloga za večmesečno plovbo

Po šestih dneh dela je Jasmin jadrnico pripravil na plovbo. Nakupil je še večmesečno zalogo hrane in vode, ter dotočil gorivo. Pred izplutjem se je odjavil iz EU ter pripravil na izplutje.

Prvi, vmesni cilj so Zelenortski otoki, do katerih je 900 nmi plovbe. Glede na vremenske razmere, hitrost plovbe njegove jadrnice in dejstvo, da je sam, je izračunal, da bo za plovbo potreboval približno sedem dni.

Preden je odvezal vrvi v marini je sporočil: "Ker sem sam bom jadral počasi in sigurno, nikakor ne tekmujem na čas, le da prispem varno."

Kako je potekala plovba do Zelenortskih otokov, si boste lahko prebrali naslednji teden.

2. del - Plovba do Zelenortskih otokov

Predhodne dogodivščine Jasmina si lahko preberete v knjigi: Šepet vetra in valov

Torek 10 Jan 2017

Si želite raziskovati morsko dno ne da bi se zmočili? Bi radi izdelali podvodne fotografije in videoposnetke po dostopni ceni?

To je novost z imenom Fanthom One, podvodni dron, ki bo na trgu na voljo pred letošnjim poletjem.

Do sedaj je bilo raziskovanje podvodnega sveta rezervirano za potapljače. Podvodni droni, ki sicer že obstajajo pa so izdelani za raziskovalne namene in njihova cena je izjemno visoka. Startup podjetje je izdelalo dron s katerim boste lahko podvodni svet odkrivali sami. Telo drona Fanthom One je izdelano iz odporne plastike, ki je dovolj trdna, da omogoča potope do  globine 50m. Njegovo plovbo nadziramo s pomočjo treh električnih motorjev, ki omogočajo spreminjanje smeri v vseh treh ravninah. Pod vodo lahko razvije hitrost plovbe vse do hitrosti 3 vozlov.  Opremljen je s kamero visoke ločljivosti in dvema močnima led sijalkama, ki bosta osvetljevale vaše kadre. Preko žice je povezan z plavajočo bojo, ki ostane na gladini. Preko nje ga upravljamo in prenašamo posnete fotografije in videe. Za upravljanje uporabljamo program na prenosnem telefonu, na voljo pa bo tudi daljinski upravljavec. Domet obeh bo okrog 30m. Cena drona bo znašala 599 USD. Na spletni strani proizvajalca ga je možno že naročiti. Ker podjetje svoj izdelek financira s pomočjo Kickstarterja, vam ga bodo poslali mesec dni po tem, ko ga bodo dostavili podpornikom, predvidoma meseca julija 2017.

Več na: http://fathomdrone.com/

Torek 10 Jan 2017

Podjetje MVG je predstavilo nov sistem za dostop do hitrega interneta na plovilih.

NeptuLink je sistem za dostop do hitrega interneta na morju in rešuje marsikatero težavo navtikov. Omogoča hiter prenos podatkov vse do 100 Mbps na oddaljenosti vse do 20 nmi od obale. Pri oblikovanju sistema so imeli v mislih navtično okolje in njegove posebnosti. Rešitev je primerna za uporabo na manjših plovilih, ribiških plovilih, jahtah kakor tudi na ladjah. Izdelan je tako, da kljubuje vremenskim razmeram na morju in nemoteno deluje v močnih vetrovih, visokih valovih ter je izdelan iz materialov, ki ne oksidirajo.

Modem ima možnost namestitve dveh SIM kartic za enostavno izbiro najbolj ugodnega operaterja v področju plovbe.

Hitrosti prenosa podatkov:

LTE/4G – Downlink do 100 Mbps (20 MHz), do 50 Mbps (10MHz)
LTE/4G – Uplink do 50 Mbps (20 MHz), do 25 Mbps (10MHz)
HSPA+  – Downlink do 42 Mbps
HSPA+  – Uplink do 5,76 Mbps

NeptuLink je dobitnik nagrade i-Novo za tehnično novost leta 2016.

Test signala:

Vir in več informacij: http://www.mvg-world.com/

Ponedeljek 09 Jan 2017

5 praktičnih delavnic z izkušenimi predavatelji.
Na voljo le 55 abonmajev.

 

Vsaka izmed 5-ih delavnic abonmaja traja 90 minut (60 minut + 30 minut debate s predavateljem) in poteka v ustrezno opremljeni, klimatizirani predavalnici.

 

Lokacija izvedbe delavnic: Poslovna stavba Brdo (vhod iz zahodne strani pri travniku), Cesta na Brdo 85, Ljubljana. Zagotovljeno je brezplačno parkiranje

 

Video posnetki delavnic: Če se katere od delavnic ne boste mogli udeležiti, vam bo na razpolago video posnetek delavnice!

 

1. delavnica: KAKO VEMO, DA SMO DOBRO USIDRANI

Četrtek, 26.1.2017 ob 18.00

Sidranje je ob nepoznavanju fizikalnih zakonitosti, na katerih temelji, lahko uspešno zgolj po naključju. Podrobno bomo predstavili in obrazložili vse dejavnike, ki vplivajo na uspešnost sidranja, da vam bo pri sidranju za vselej jasno kaj počnete in zakaj.kako vemo da smo dobro usidrani.

 

 

2. delavnica: CELOVITA PRIPRAVA NA PLOVBO

Četrtek, 16.2.2017 ob 18.00

Priprava na navtični dopust se prične z analizo posadke, izbiro lokacije plovbe in najemom primernega plovila. Pred prvim izplutjem je zelo pomemben tudi sestanek s posadko. Obravnavali bomo ustrezno pripravo na plovbo ter najpogostejše in tudi najbolj usodne napake.celovita priprava na plovbo.

 

 

3. delavnica: RAZLIKE PRI PRISTAJANJU Z MOTORNO BARKO, JADRNICO IN DVOTRUPCEM

Četrtek, 9.3.2017 ob 18.00

Pristajanje v pristanišču je za marsikoga največji izziv vsake plovbe, ker se togim oviram pri tem pač ne moremo izogniti. Manevri pristajanja so poleg tega zelo odvisni tudi od vrste plovila. Predstavili vam bomo bistvene razlike in vam tako olajšali prehod z ene vrste plovila na drugo.razlike pri pristajanju.

 

 

4. delavnica: VHF POSTAJA JE ODLIČEN VIR INFORMACIJ

Petek, 31.3.2017 ob 18.00

Redkokdo VHF postajo uporablja tudi kot enega najbolj zanesljivih virov informacij. Na konkretnih primerih bomo predstavili vse vrste informacij, do katerih lahko pridemo z VHF postajo, in pripadajoče postopke. Izkoristite funkcionalnost VHF postaje tudi vi!vhf postaja je odlicen vir informacij.

 

 

5. delavnica: NAČRTOVANJE PLOVBE

Četrtek, 20.4.2017 ob 18.00

Načrt idealne plovbe se praviloma izjalovi iz tega ali onega razloga, največkrat pa zaradi vremenskih sprememb. Da nas zunanji dejavniki  ne spravijo iz tira in ogrozijo našo varnost, jih moramo upoštevati že pri načrtovanju plovbe. Na praktičnem primeru bomo za izbrano področje plovbe začrtali več alternativnih plovnih poti, prilagojenih različnim situacijam.

 

 

 

Cena: 125,00 EUR za naročnike eNavtika - 20% popusta = 100,00 EUR (cena je z DDV).

Naroči:  Abonma navtičnih delavnic 2017

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo abonmaja.
Mesto na delavnicah si zagotovite s plačilom predračuna!

Število mest je omejeno (55)!

 

Sreda 04 Jan 2017

Enajst tekmovalcev letošnje regate Vendee Globe je že moralo odstopiti. Tehnične težava na njihovih jadrnicah so jih prisilile, da so regato predčasno zaključili.

Osemnajsterica jadralcev, ki pluje v Atlantiku in Pacifiku pa se bori s konstantnimi okvarami opreme na jadrnicah.

V ponedeljek je Alan Roura s svojo jadrnico La Fabrique trčil v neznan plavajoč predmet. Polomil mu je desno krmilo in poškodoval desni del krme plovila, zaradi česar mu je v trup jadrnice začela vdirati voda. Po posvetu s svojo tehnično ekipo, je uspel zamenjati krmilo ter ustaviti vdor vode. V večernih urah je nadaljeval s plovbo. Trenutno pluje sredi Pacifika na 13 mestu. Za vodilnim Le Cleachom zaostaja 5646 nmi, do cilj pa ga loči še 9810 nmi.

Conrad Colman ima probleme s prednjo pripono jambora. Prvi dan novega leta se mu je v 50-60 vozlih vetra odpela. Jadro je bilo sicer zvito, vendar so ga sunki vetra hitro razvili in jadrnico je močno nagnilo na bok. Dolge ure je čakal nagnjen. Bil je v nevarnosti, da ostane brez jambora. Oblekel je suho obleko. Hotel je na krov, oceniti škodo in pričeti s popravili. Bilo je preveč nevarno. Počakati je moral, da se nevihta nekoliko umirila. Jadro J1 se mu je v vetru popolnoma raztrgalo. Z vrha jambora je plapolalo kot zastava. Ko je uspel priti na krov, je eno izmed rezervnih vrvi z vrha jambora privezal na kosnik. Ko bo nevihta minila, se bo povzpel na jambor, odstranil uničeno jadro in poizkušal ponovno pritrditi pripono na svoje mesto.

Danes mu je po šestih urah uspelo odstraniti raztrgano jadro J1 s prednje pripone. Žal pa mu ni uspelo namestiti zatiča in pritrditi pripone na svoje mesto, ker mu manjka en del. Še naprej se bo trudil, da jambor učvrsti. Pluje proti severozahodu. Ko bo jadrnica spet sposobna pluti v težkih pogojih na južnem Pacifiku, se bo obrnil proti vzhodu in obpluti rt Horn do katerega ga loči še 1800 nmi.

Za razliko od Pacifika imajo najhitrejši jadralci v Atlantiku drugačne problema. Vodilna Armel Le Cleach in  Alex Thomson plujeta v šibkih do zmernih tropskih vetrovih. Le Cleach je že zaplul v območje, kjer pihajo s hitrostjo 16-17 vozlov, medtem ko Thomson pluje v 12-13 vozlih vetra. Razlika, ki jo je Anglež uspel zmanjšati na vsega 80 nmi, se je zopet povečala. Francoz trenutno pluje vzhodno od Brazilskega mesta Salvador in ima  240 nmi prednosti. Ekvator bo prečkal v treh dneh. Do cilja ga loči še 4300 nmi.

Vremenske pogoje na južni polobli izjemno dobro izkorišča Jérémie Beyou (Maître CoQ). Za Angležem zaostaja le še 400nmi in zaostanek še vedno zmanjšuje.

Video: S popravili na jadrnici se ukvarja tudi Alex Thomson


J58 : Images from Alex Thomson / Vendée Globe by VendeeGlobeTV

Sreda 04 Jan 2017

Organizacija WSSR (World Speed Sailing Record) je potrdila dva nova jadralska rekorda. Prvega je postavil trimaran Phaedo 3 in drugega jadrnica Imerys.

Britanski skipper Brian Thomson je s šestčlansko posadko na trimaranu Phaedo 3 postavil nov hitrostni jadralski rekord na relaciji Monaco – Porto Cervo na ruti Wally Record. Za plovbo na razdalji 195 nmi so potrebovali zgolj 7 ur 53 minut in 31 sekund. Povprečna hitrost plovbe je znašala 24,71 vozle. Za primerjavo lahko omenimo, da med enotrupnimi jadrnicami, drži rekord Slovenska jadrnica Esimit Europa 2, ki je za plovbo na isti ruti potrebovala 10 ur 13 minut in 32 sekund.

Drugi rekord je postavil prav tako britanski skipper Phil Sharp z jadrnico Imerys, ki v dolžino meri 40 čevljev. Za plovbo od Cowesa na otoku Wight do Dinarda v severni Franciji na razdalji 138 nmi je potreboval 9 ur 3 minute in 6 sekund. Povprečna hitrost plovbe je znašala 15,25 vozla. Rekord je postavil v razredu monotrupnih jadrnic dolžine do 60 čevljev z enočlansko posadko. Prejšnji rekord je postavil Francoz Van Den Heede in je znašal 12 ur 01 min in 31 sekund.

Sreda 04 Jan 2017

V mesecu novembru lanskega leta so splovili prvo ladjo tipa VLEC – velika ladja za prevoz etana z imenom Ethane Crystal, v decembru pa je že prevzela prvi svoj tovor.

Ladja Ethane Crystal je namenjena prevozu utekočinjenih plinov. Prevaža lahko etan ali pa utekočinjen naftni plin (LPG). Volumen rezervoarjev za plin znaša kar 87.000 m3. Poleg največje kapacitete je ladja tudi prva, ki ima vgrajen GTT Mark III membranski sistem za hranjenje utekočinjenega plina. Ladja Ethane Crystal pluje med Severno Ameriko in Indijo. Je prva iz serije šestih ladij, ki jih je naročilo podjetje RIL. Drugo ladjo z imenom Ethane Emerald so prevzeli v mesecu decembru lanskega leta, preostale štiri pa bo ladjedelnica Samsung dostavila v letošnjem letu.

Tehnični podatki:

Dolžina: 227.85m
Širina: 36.49m
Ugrez: 11.5m
Teža: 57,494 t
Rezervoar za utekočinjene pline: GTT Mark III membrane
Kapaciteta rezervoarja za pline: 87,187 m3
Motor: DOOSAN-MAN B&W 6G60ME-C9.5
Hitrost plovbe: 16.75 vozlov
Ladjedelnica  Samsung Heavy Industries Co., Ltd. Geoje Shipyard
Operater:  MOL Tankship Management Asia Pte. Ltd.

Vir: Mitsui O.S.K. Lines

Sreda 04 Jan 2017

Obstajajo različni načini splovitve plovil. Delimo jih lahko na uspešne in neuspešne. V tokratnem videu si oglejte izbor neposrečenih in neuspešnih splovitev plovil.

Sreda 04 Jan 2017

Trije jadralci so že obpluli zloglasni rt Horn. Kot prvi je v Atlantik zaplul Francoz  Armel Le Cleac'h. Ko je plul mimo rta je imel pred Angležem Alex-om Thomson-om kar 820 nmi prednosti, ki je v Atlantik zaplul skoraj dva dni kasneje. Kot tretji je plul mimo rta Horna Francoz Jeremie Beyou. Zanj je bila to prva plovba mimo najjužnejše točke Južne Amerike.

V Atlantiku je najhitrejši jadralec letošnje regate Armel Le Cleac'h zaplul v šibkejše vetrove. Francoz z nadimkom »Šakal« trenutno ni v vlogi predatorja. Verjetno se počuti ravno obratno, kot plen. Njegova hitrost plovbe se je močno zmanjšala in prednost pred drugo uvrščenim Thomsonom so je začela zmanjševati. Alex, ki je v Atlantik zaplul s skoraj dvodnevno zamudo, ima z vremenom več sreče. Območje nižjega pritiska, ki se premika proti severovzhodu, mu omogoča hitrejšo plovbo. Zaostanek za vodilnim je zmanjšal na vsega 160 nmi. Le Cleac'h trenutno pluje v center območja visokega pritiska, kjer vetra praktično ni. Trenutno se ukvarja s tem, kje bo najhitreje našel pot iz brezvetrja. Zaveda se, da njegova prednost pred Thomsonom, ki ima zlomljeno desno hidro krilo, v šibkih vetrovih ne igra vloge. Thomson se je odločil, da bo plul nekoliko bolj vzhodno od Francoza, ki pluje 40° W. Poizkušal se bo izogniti področjem visokega zračnega pritiska in izpluti iz območja šibkih vetrov v bližini 35 poldnevnika.

Tretje uvrščeni Jeremie Beyou pluje mimo Falklandskih otokov. Zaostaja 1300 nmi in bo verjetno nekoliko zmanjšal zaostanek, ker pluje v drugačnih vetrovnih pogojih kot vodilna. Poriva ga tok zraka iz jugozahodne smeri zaradi česar bo kmalu prečka petdeseti in zaplul proti 40 vzporedniku. Nekoliko manj sreče ima Jean Pierre Dick na četrtem mestu. Pluje proti rtu Horn v zelo spremenljivem vremenu. Njegov zaostanek znaša že 2000 nmi. Na petem in šestem mestu plujeta Jean Le Cam in Yann Elies. Razdalja med njima je le 10 nmi. Plujeta po južni ruti. Do rta Horn ju loči še 500 nmi.

Trenutno je v konkurenci še 19 jadralcev. 10 jih je bilo prisiljenih odstopiti.

Četrtek 29 Dec 2016

Angleška ladjedelnica Princess je predstavila novo jahto iz serije S z imenom S60.

Nova predstavnica v seriji S je močna vendar še vedno izjemno elegantna motorna jahta. S posebnim oblikovanjem trupa so dosegli, da lahko ta skoraj 20m dolga lepotica doseže hitrost plovbe do 38 vozlov. Poleg hitrosti, pa se lahko pohvali z izjemnim udobjem za vse člane posadke tako na sidru, kot med plovbo. Na premcu sta velika sončna ploščad in sedežna garnitura. Na sončni ploščadi se lahko pod soncem uživajo štiri osebe. Sedežna garnitura med sončno ploščadjo in salonom je namenjena tistim, ki radi uživajo v vetru. Nudi udobno sedenje in uživanje med plovbo z odličnim razgledom. Enako udobje je tudi na krmi plovila.  Pod sončno ploščadjo je prostorna garaža, v katero lahko shranimo vodni skuter ali pomožno plovilo. Za tiste, ki radi večerjate na odprtem, je na krmi sedežna garnitura, ki ima dovolj prostora za obedovanje šestih oseb. Steklena vrata ločijo krmo plovila od salona. Vrata so drsna in jih lahko v celoti odpremo ter povežemo krmo plovila s salonom. V levem delu je kuhinja, pred njo pa sedežna garnitura s klubsko mizico za sproščanje. V levem delu je sedežna garnitura s preklopno mizo. V slabem vremenu bo služila kot obedovalnica. Komandni most plovila je v desnem prednjem delu salona. Dva usnjena sedeža nudita krmarju udobno sedenje ali pa dobro podporo za stoječe krmarjenje plovila. Konzola z navigacijskimi inštrumenti je pregledna in zasenčena. V podpalubju so tri oziroma štiri kabine. Odvisno od želje lastnika. Lastniška kabina je lahko v premcu ali pa v sredini plovila. Obe imata dvojno kraljevo posteljo, tretja kabina v desnem boku pa ima dve ločeni postelji. V trokabinski različici sta dve kopalnici. Obe imata toaletni prostor in ločeno tuš kabino. Četrta manjša kabina je v krmi plovila in je namenjena skipperju. Ima lastno kopalnico, garderobno omaro in svoj vhod s krme.

Plovilo v dolžino meri 19,17m. Za pogon skrbita dva motorja. Izbiramo lahko med različico z Caterpillar 12.9 motorjema, ki razvijeta po 1000 KM in plovilo poženeta do najvišje hitrosti 35 vozlov. Nekoliko močnejša različica z dvema MAN V8 1200 motorjema, ki razvijeta po 1200 KM, pa plovilo poženeta do najvišje hitrosti 38 vozlov.

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse: 19.17m
Širina: 4.87m
Ugrez: 1.4m
Teža: 27,200 kg
Rezervoar za gorivo: 3,200l
Rezervoar za vodo: 603l
Motor: 2x Caterpillar 129 (2x1000 KM)
Motor: 2x Man V8 1200 (2x 1200 KM)

Fotogalerija: Princess S60

Sreda 28 Dec 2016