Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Svetovno prvenstvo vedno bolj priljubljenega tekmovanja v ORC handicap jadranju bo prihodnje leto med 30. junijem in 8. julijem v Miljah z regatnim poljem in središčem dogajanja v Tržaškem zalivu.

Objavljen je že razpis regate s popustom za štartnine za prijavljene do vključno 31. januarja 2017. Udeležba je omejena na 150 jadrnic, štartnine pa se s 1. februarjem 2017 podražijo, zato vabljeni k prijavam čim prej: http://www.orcworlds2017.com/notice_of_race

Organizator svetovnega prvenstva je Yacht Club Porto San Rocco v sodelovanju z Yacht Club Adriaco, Triestina della Vela, Società Velica di Barcola e Grignano, Circolo della Vela Muggia, TPK Circolo Nautico Triestino Sirena ter ORC (Offshore Racing Congress).

Vir: JZS.si

Torek 27 Dec 2016

V soboto se je zgodila tragična pomorska nesreča. Ladja MV Cabrera se je potopila na severni strani grškega otoka Andos. Ker se je nesreča zgodila tik ob obali, sta del premca ladje i komandni most ostala nad vodno gladino.

Grška obalna straža je s helikopterjem z ledje rešila devet člansko posadko. Vsi so prepeljani v lokalne bolnišnice.

Zaradi slabega vremena in visokih valov, je trup ladje poškodovan in iz nje že izteka gorivo. Oljni madež so že opazili vzdolž obale otoka.

Ladja MV Cabreja je plula iz pristanišča Larymna v Grčiji proti Finski. Natovorjena je z 3.500 tonami železove rude. V dolžino meri 99,9m. Zgrajena je bila leta 2007 in je plula pod zastavo Antigva in Barbuda. Kaj je bil razlog za nesrečo še ni znano.

Videoposnetek Grške obalne straže prikazuje del reševalne akcije.

Torek 27 Dec 2016

V torek sta potonili dve oskrbovalni ladji podjetja Maersk.

Oskrbovalni ladji Maersk Searcher in Mearsk Shipper sta potonili včeraj približno 60 nmi daleč od francoske obale.

Obe oskrbovalni ladji sta bili na poti proti Turčiji, kjer naj bi jih razrezali v staro železo. Bili sta brez posadke in že bili pripravljeni za recikliranje. Proti končni destinaciji ju je vlekel vlačilec Maersk Battler. V času nesreče je bila na njem deset članska posadka, ki ni v nevarnosti in je nepoškodovana.

Kaj je bil vzrok nesreče še ni znano in bo pokazala preiskava, ki je že v teku.

Petek 23 Dec 2016

Včeraj ponoči je močan sunek vetra skoraj prevrnil jadrnico Sébastien-a Destremau-a.

Destremau je včeraj jadral v 30 vozlih vetra z glavnim jadrom in J3. Močan sunek vetra je njegovo jadrnico položil na bok in jambor je bil v vodi.
»Prevrnil sem se kot z dinghijem. Stal sem v kabini in v trenutku sem bil prepričan da se bom prevrnil. K sreči se je po nekaj sekundah jadrnica začela sama poravnavati.«, je sporočil Sébastien nekaj minut po dogodku. Po pregledu jadrnice je ugotovil, da ni opazil nobenih poškodb. Podroben pregled bo naredil ponovno ko se zdani. Smer plovbe je spremenil za 15 stopinj, da bo imel boljši kot v valove in nevarnost da se prevrne se bo zmanjšala.

Le Cleac'h povečuje prednost pred Thomsonom

Alex Thomson pluje v zmeren veter, ki piha s hitrostjo 10 vozlov. Pluje v center območja z nizkim pritiskom, za katerega so predvidevali, da bo prinesel močnejše vetrove. Le Cleac'h pluje hitreje. Prednost je povečal na 570 nmi in do rta Horna ga loči le še 500 nmi. V kolikor bosta jadralca lahko napredovala v sedanjem tempu, bosta rt oba preplula podnevi in plula bosta lahko zelo blizu obale.

Četrtek 22 Dec 2016

Leto 2016 se počasi zaključuje in tudi letos lahko skozi analize in raziskave ugotovimo, ali se potrebe in želje navtikov spreminjajo napram prejšnjim letom. Ena izmed zanimivih ugotovitev, ki nam jo posredujejo proizvajalci gumenjakov je predvsem pri barvnih izbirah na katere prisegajo končni kupci. 

Marsikdo seveda ne pomisli na to izbiro, saj so v preteklosti bili večinoma gumenjaki sivih barv. Danes se z novimi dizajni tudi ta trend spreminja in tako na novo oblikuje smernice kupovanja gumenjaka. Čeprav se večina kupcev še vedno odloča za klasično sivo barvo - ki je najbolj pogosta pri tubusih iz PVC-ja, se vedno pogosteje uveljavlja, da proizvajalci kombinirajo z več barvami in tako naredijo gumenjak še bolj atraktiven.

Čeprav velja za eno izmed občutljivejših barv, se kupci odločajo tudi za povsem črno kombinacijo. Črna barva zna pri večjem čolnu biti zelo atraktivna, sploh v kombinaciji z drugo barvo (rdeča, oranžna). Podjetje MOTO-NAUTIKA, bo že na naslednjem Zagrebškem Velesejmu imela predstavitev 6,5 metrskega gumenjaka iz linije Golden Line, kanadskega proizvajalca GRAND. Golden Line G650 Black Edition bo v povsem črni barvi, z oranžno kombinacijo tekstilnih delov plovila. (slika spodaj - g650 black - v priponki)

Izbira materiala ...

Najpopularnejša izbira kupcev pri sodobnih napihljivih čolnov je PVC (okrajšava za polivinil klorid). Gre za večplasten material, ki je zaradi nenehnih tehnoloških izboljšav v zadnjih dvajsetih letih zelo pridobil na vzdržljivosti in kakovosti. Če je na začetku veljalo, da čolni iz PVC-ja ne zdržijo dlje od 5 let, je sedaj ta meja pomaknjena na 10 in več let.  Ena izmed dobrih strani za proizvajalce je, da se tubusi iz PVC-ja lahko varijo, kar omogoča lažjo in hitrejšo proizvodnjo ter posledično ugodnejšo ceno izdelka. Glavna prednost tega materiala pa je, da je bistveno cenejši od hypalona.

GRAND za izdelavo svojih plovil uporablja tudi kvalitetni Hypalon ORCA. Hypalon ima precej dobrih lastnosti; je trajen in drži tudi 30 let in več, ima odlično odporonost na UV žarke in oksidacijo, je neobčutljiv v razponu od -35 do 140 stopinj C, je negorljiv, kemično odporen in enostaven za popravilo.

... in barve.

Barvni portfolio je popolnoma odvisen od izbire, ki jo nam ponuja proizvajalec. Najbolj pogoste izbire so celotni prenosi barv, kar pomeni da je gumenjak samo v eni barvi. Pri modernejših izvedbah in bolj elegantnih ter dražjih linijah, pa nam proizvajalci nudijo več izbire in več svobode pri izgradnji našega gumenjaka. V spodnji galeriji vas vabimo, da si ogledate floto barvnih kombinacij gumenjakov kanadskega proizvajalca GRAND.

Spletni konfigurator

V začetku naslednjega leta pri GRAND-u napovedujejo zmogljiv spletni konfigurator gumenjakov, ki bo zajemal tudi izbiro in predogled barvnih kombinacij. S to spletno aplikacijo želi GRAND doseči, da bosta izbira in nakup preprostejša, boljša in kvalitetnejša. Vsi modeli so računalniško oblikovani in grafično zelo realistični, kar da uporabniku občutek realnosti in kvalitetnega predogleda pred nakupom. Spletna aplikacija je trenutno še v Beta verziji in je še v testni fazi, vendar za naše bralce eksluzivno objavljamo povezavo, ki bo do objave na voljo samo na portalu E-Navtika.

Fotogalerija: Barvne kombinacije gumenjakov Grand

Več na tej povezavi.

Spletni konfigurator

Sreda 21 Dec 2016

V soboto je francoski jadralec Thomas Ruyant s svojo jadrnico Le Souffle du Nord pour Le Projet Imagine trčil v neznan plavajoč objekt, ki mu je močno poškodoval jadrnico. Takoj po trku je pregledal jadrnico in ugotovil, da mu v trup udira voda.

V trku se je jadrnica močno poškodovala. V del v premcu, kjer hrani jadra je začela udirati voda. Poškodovano ima desno krmilo in trup jadrnice, krov pa se je dobesedno razpolovil. Po trku se je javil svoji ekipi in jim sporočil, kaj se je zgodilo. Skupaj so se odločili, da spremeni smer plovbe in poizkuša pluti proti južnemu deli Nove Zelandije.

V svojem sporočilu je zapisal: »Bilo je kot avtomobilska nesreča. Jadrnica se je v trenutku ustavila. Sunek je bil zelo močan. Včeraj sem bil zelo šokiran in razočaran. Sedaj črpam motivacijo iz zahtevne naloge, ki me čaka. Z jadrnico moram pripluti do varnega pristanišča. To je moja prioriteta.«

Kasneje, ko je zbral svoje misli, je dodal, da je verjetno trčil v delno potopljen kontejner.  Zaradi izjemno slabega stanja njegove jadrnice, je Obalna straža Nove Zelandije v stalni pripravljenosti, v kolikor bi ga bilo potrebno reševati. Ruyant je že osmi tekmovalec, ki je moral odstopiti.

Stephane Le Diraison ostal brez jambora

Nič bolje se ne piše naslednjemu Francozu Stephaneu Le Diraisonu. Plul je na desetem mestu, ko je 950 nmi južno ostal brez jambora. Uradno še ni odstopil, vendar je malo možnosti, da bo uspel nadaljevati. Smer plovbe je spremenil. Pluje proti severovzhodu, proti Melbournu v Avstraliji.

Težave s kobilico Paula Meihata

Tehnične težave ima na svoji jadrnici tudi Paul Meilhat. Počil mu je nosilec kobilice, ki je sedaj močno nagnjena na levo. Smer plovbe je spremenil proti severu, kjer so šibkejši vetrovi. Poizkušal jo bo poravnati in nadaljevati regato. Trenutno pluje na sredini Pacifika na odličnem četrtem mestu. Do Nove Zelandije ga loči 2000 nmi do rta Horn pa 2500.

Thomas Ruyant dosegel Novo Zelandijo

    
Izjava Thomasa Ruyanta po pristanku v pristanišču Bluff v Novi Zelandiji

Danes zjutraj, se je Francoz Thomas Ruyant končno oddahnil. Na krov njegove močno poškodovane jadrnice sta stopila dva tehnika opremljena z vodnimi črpalkami. Po trku je v njegovo jadrnico priteklo veliko vode. Večina se je nabrala v premcu, zaradi česar se je jadrnica močno nagnila naprej. Ure in ure se je boril, da bi priplul v varno zavetje in rešil jadrnico in sebe. Na plovbi od kraja nesreče do Nove Zelandije se je boril z vetrovi, ki so pihali s hitrostjo 55 vozlov. Ker je bila jadrnica nagnjena naprej, je pogosto izgubljal krmilo. Večkrat je pomislil, da bo moral plovilo zapustiti in poklicati reševalce. Ko je priplul v varno zavetje pristanišča Bluff na jugu Nove Zelandije je povedal: »Še pred nekaj urami sem bil zelo zaskrbljen. V 45 vozlih vetra sem izgubljal kontrolo nad plovilom. En prst sem držal na sprožilcu pripravljen, da vas pokličem, da me pričnete reševati. Mislil sem da bom izgubil jadrnico. Vsakih nekaj minut sem jo pregledal v upanju, da bo zdržala. Ko sem zagledal obalo Nove Zelandije obsijano s soncem, sem vedel, da mi bo uspelo. Občutek je bil neverjeten.«

Armel Le Cléac’h povečuje prednost pred Alexom Thompsonom

Vodilna dvojica pluje proti zloglasnemu rtu Hornu. Francoz si je pred Angležem nabral že 500 nmi prednosti. Plujeta s povprečnimi hitrostmi okrog 20 vozlov in preplujeta 450 nmi dnevno. Najhitrejši, Francoz Le Cléac’h, bo rt predvidoma dosegel v petek, Anglež pa dan kasneje. Alex Thomson računa, da bo zaostanek zmanjšal v naslednjih dneh. Približujeta se območju visokega zračnega pritiska, kjer bodo pihali zmerni vetrovi. Prednost Francoza, ki ima funkcionalni obe hidro krili se ne bo več poznala in Anglež je odločen, da se mu približa.


Sreda 21 Dec 2016

Upravni odbor Sekcije za velike jadrnice je na redni seji 13.12. sprejel osnutek koledarja regat za pokal Slovenije 2017 ter ga po dodatnih usklajevanjih potrdil na dopisni seji 18.12. V letu 2017 bodo tako za Pokal Slovenje štele naslednje regate:

Izolanka, JK Olimpic, Izola, 13. ma

Pokal One Sails, JK Skipper Maribor, Izola, 20. maj

Pokal Val navtika, ŠD GoSailing Portorož, 26. avgust

Šavrinska regata, JKL, Piran, 2. september

Sladka Istra, YC Burin, Koper, 23. september

Skipper Cup, JK Pocodebon, Portorož, 30. september

Zaključna regata, JKP, Portorož, 21. oktober

Razpis serije regat za pokal Slovenije 2017 bo objavljen najkasneje v marcu 2017.

Vir: JZS.si

Sreda 21 Dec 2016

Hidogliser Masaccio je po odpovedi motorjev nasedel na obalo, kjer se je tako močno poškodoval, da popravilo ne bo več možno.

Nesreča linijskega hidro gliserja Massacio se je zgodila meseca julija letošnjega leta. Pri pristajanju v pristanišči Stromboli je prišlo do okvare motorjev in ladjo so morski tokovi in valovi vrgli na obalo. Poškodbe ladje so bile prevelike, da bi bilo možno popravilo. Lastnik, podjetje Liberty Lines, se je odločil, da bodo ladjo razrezali za staro železo, za povezavo majhnega otoka pa bodo zgradili nov hidro gliser. Massacio je povezoval otok Stromboli s Sicilijo in otokom Lipari. Nov hidrogliser bo na povezavi zaplul v letu 2017.

Videoposnetek nesreče

Sreda 21 Dec 2016

Najnovejši član bivalnih plovil za dolge razdalje, Swift Trawler 30, ponuja odlično ravnotežje med stilom in plovnimi lastnostmi. Polizpodrivni trup omogoča nizko porabo in veliko avtonomijo.

Kokpit se s pomočjo inovativnega odpiranja krmne stene, pretvori v veliko teraso nad morjem, druga terasa za druženje se nahaja na komandnem mostu.

Veliko prostora in svetlobe v notranjosti ustvari občutek zračnosti. Z modularnimi rešitvami se salon spremeni v dvojno ležišče, premično mizo je možno uporabljati tudi v kokpitu. Različica z eno kabino je opremljena z ločeno tuš kabino, dvokabinska izvedenka pa ponuja dve spalni kabini.

S številnimi držali, visoko ograjo, širokimi prehodi je premikanje po plovilo udobno in varno.

Dolžina: 9,99 m
Dolžina s kopalno ploščadjo: 10,39 m
Širina: 3,53 m
Teža: 6.000 kg
Motor: Volvo Penta D6 - 370 KM
Gorivo: 700 L
Voda: 300 L
Kabine:2 + salon
Ležišča: 4 + 2
Cena: od 221.300 EUR (z DDV)

Plovilo je na zalogi pri uvozniku AS-Boats d.o.o., kjer si ga lahko ogledate. Več infomracij na: http://www.as-boats.si/ ali +386 2 608 41 41, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Test plovila (video je v angleškem jeziku):

Sreda 21 Dec 2016

O nesreči ladje Moden Express, ki se je zgodila meseca januarja letos smo že pisali v članku Posnetek dramatičnega reševanja posadke ladje Modern Express, ter o možni ekološki katastrofi, ker se je ladja nevarno približala francoski obali v članku Strah pred ekološko katastrofo zaradi ladje Modern Express.

Podjetje Boskalis je v sodelovanju z SMIT Salvage reševalo ladjo, ki so jo morski tokovi in močni vetrovi odnesli v neposredno bližino francoske obale. V prvem poizkusu, da bi ladjo privezali na vlačilec in jo odvlekli v pristanišče, ekipi nista bili uspešni. Šele v drugem poizkusu jim je uspelo. Močno nagnjeno ladjo so potegnili do pristanišča Bilbao v Španiji, jo privezali in s pomočjo balastnih tankov vrnili v horizontalni položaj. Kako je potekalo reševanje ladje, si lahko ogledate v spodnjem videu. 

Ponedeljek 19 Dec 2016