Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Ladja Benjamin Franklin je ena največjih ladij, ki je bila zgrajena do sedaj. Je v lasti podjetja CMA CMG in je namenjena prevozu kontejnerjev.

399 m dolgo ladjo so zgradili leta 2015 v kitajski ladjedelnici Shanghai Jiangnan Changxing Heavy Industry. V širino meri 54m, v višino 60m (70 z antenami), njen ugrez pa znaša do 16m. Ladja ima kapaciteto 18.000 TEU (TEU - število standardnih  20 čevljev dolgih kontejnerjev) ali 9.000 kontejnerjev dolžine 40 čevljev (12m).

Ko je v decembru leta 2015 vplula v pristanišče Long Beach, je bila največja ladja, ki je kdajkoli vplula v severno Ameriko. Ker je ladja za tretjino večja od ladij, ki so do sedaj pristajale v severno ameriških pristaniščih, so morali številna posodobiti, da bo iztovarjanje mogoče. Posodobiti je potrebno predvsem dvigala, saj so kontejnerji na ladjo zloženi v desetih nadstropjih.

Ladjo poganja en motor. Izdelalo ga je podjetje Man B&W. Motor je dvotakten in obratuje na nizkih obratih, kar zagotavlja dolgo življenjsko dobo, poceni vzdrževanje in nizko porabo. Motor razvije moč 63.910 kW pri 84 obratih v minuti. Optimalna hitrost motorja je 80 obratov v minuti, pri kateri razvije 62.370 kW moči. Pri teh obratih porabi 164 g dieselskega goriva na uro na kW, ali 163 g plinskega olja. Pri optimalni hitrosti poraba goriva znaša približno 10.500 kg/uro.

Ladjo upravlja 27 članov posadke. Pri optimalni obremenitvi motorja razvije hitrost 22,9 vozla.

Foto: marinetraffic.com

Ponedeljek 03 Okt 2016

Jadranje v lepem vremenu z zmernimi vetrovi do 20 vozlov je zabavno in sproščujoče. Ko pa se enkrat srečamo z vetrovi, ki pihajo preko 40 vozlov, visokimi valovi in močnimi tokovi, pa jadranje postane naporno stresno in nevarno. Jadralec Skip Novak z ogromno izkušnjami, se je podal na jadranje okrog rta Horna, kjer običajno vladajo zahtevne razmere. Kakšna je plvba v takšnih pogojih, si lahko ogledate v spodnjem videu:

Ponedeljek 03 Okt 2016

V Izoli se je v nedeljo zaključilo tridnevno državno prvenstvo v olimpijskem enosedu laser in mladinskem razredu laser 4.7. Državni prvak razreda laser je postal Žan Luka Zelko, razreda laser 4.7 pa Sandra Lipovec.

Jadralnemu klubu Burja Izola so bile vremenske razmere naklonjene le prva dva tekmovalna dneva, ko so jadralci izpeljali vseh 6 predvidenih plovov. V nedeljo pa je deževno vreme žal preprečilo izpeljavo še preostalih treh plovov. Udeležba je bila nad pričakovanji – zbrali so se jadralci iz treh držav in enajstih klubov. Jadralcem je odličja podelil tudi srebrni olimpijec iz Ria Vasilij Žbogar, ki je prav na jadrnici laser Sloveniji priboril preostali dve jadralni olimpijski odličji.

V olimpijskem razredu laser je s popolnim izkupičkom šestih zmag slavil Mariborčan Žan Luka Zelko (Društvo Maraktiv Maribor) pred Matejem Valičem in Markom Sekardijem (oba JK Jadro Koper).

Absolutna zmaga v razredu laser 4.7 je pripadla Italijanu Filipu Costi, drugo mesto pa Hrvatici Sari Mujesič. Tretje mesto in naslov državnega prvaka je pripadlo Sandri Lipovec (JK Pirat Portorož). Drugi Slovenec je bil Andrej Fras (JK Izola), tretji pa Klemen Petrovič (JK Jadro). V kategoriji do 16 let je zmagal Klemen Petrovič pred Janezom Zabukovcem (oba JK Jadro) in domačinom Luko Lovričem (JK Burja Izola).

Vir: JZS.si; Foto: Dragan Sinožič

Ponedeljek 03 Okt 2016

Še pred kratkim smo mislili, da so plovila-droni, brez krmarjev, zaenkrat le znanstvena fantastika in da bo minilo še vrsto let, preden jih bomo videli v akciji. Pa temu ni tako. Razvoj plovil brez krmarjev je izjemno hiter. Ne le da so v testni fazi, obstaja že nekaj plovil-dronov, ki svojo nalogo že opravljajo in to povsem brez krmarjev na krovu.

Dva robotska trimarana plujete po Beringovem morju. Njuna plovba je podobna košnji trave. Plujeta levo in desno, gor in dol in štejeta ribe. Ja, štejeta ribe. Poleg štetja rib, jadrnici-drona izvajajo tudi druge meritve. V lanskem letu so na večje število tjulenjev, ki plavajo v tem področju, namestili oddajnike. Droni njihove podatke prestrežejo in jih pošiljajo direktno v nadzorni center, kjer jih obdelajo. Poleti so opravili tudi plovbo ob robu arktičnega ledu in natančno izmerili njegovo temperaturo.

Drona trenutno plujeta ob obalah Aljaske. Opremljena sta z vrhunskim zmogljivim sonarjem, podobnim kot ga uporabljajo ribiške ladje. Njuno plovbo nadzirajo v 4000 km oddaljenem kontrolnem centru. Podjetje Saildrone je namreč najelo prostore stare zračne baze v San Franciscu in v njem postavilo kontrolni center.

Jadrnice podjetja Saildron na ven izgledajo kot pomanjšana verzija katamaranov, ki tekmujejo v Pokalu Amerike. Izdelani so iz karbona in imajo karbonska jadra. Jadro deluje enako kot krilo pri letalu. Ko preko njega piha veter, ustvarja povišan tlak ne eni strani krila in znižan na drugi, kar potiska plovilo. Plovili sta stabilizirani s premičnimi utežmi, ki omogočajo, da plovilo ves čas plujejo v idealnem kotu glede na veter. Imajo tudi kobilico, ki obrne plovilo, če se to slučajno prevrne.

Petek 30 Sep 2016

Foiler 41 motorna jahta, ki bo »letele« prihaja iz ladjedelnice Enata Marine.

Enata marine je švicarko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2007. Ukvarjajo se z razvojem in raziskavami na področju kavitacije, dinamike tekočin in plovil. Sodelujejo v Pokalu Amerike, pri razvoju plovil Luna Rossa, ki tekmuje v pokalu že od leta 2014. Pohvalijo se lahko s številnimi patenti in rekordi, ki so jih postavila plovila, ki so jih konstruirali. Sodelovali so pri razvoju plovila Hydroptere, ki je v letih 2008-09 postavil dva hitrostna svetovna rekorda, plovilo Hydros.ch je postavljalo hitrostne rekorde v letih 2012-13, plovilo Hydros C Class, ki je kot prvo doseglo hitrost plovbe, ki je znašala trikratnih hitrosti vetr in še bi lahko naštevali.

Tokrat so se odločili da izdelajo prvo motorno jato, ki bo »letela«. No v resnici ne bo letela, temveč bo z uporabo podvodnih kril (foils), plula nad vodno gladino. Foiler 41 bo elegantna motorna jahta, ki bo v dolžino merila 12m. Pri izdelavi bodo uporabili najnovejše tehnologije, ki prihajajo iz Pokala Amerike. Izdelana bo za plovbo z visokimi hitrostmi, vendar še vedno tako, da bo plovba varna in stabilna. Za gradnjo plovila bodo uporabili pretežno karbonska vlakna. To bo zagotovilo kar najmanjšo težo plovila in njegovo trdnost.

Foiler 41 bo prava magična leteča preproga. Da bo sistem deloval pravilno bo imel v premcu vgrajen giroskop in kompas. Zbirala bosta podatke o plovbi, kij pošiljala računalniku, ki bo krmilil naklon kril na premcu in na krmi in s tem zagotavljal stalen naklon plovila. Da bo s plovilom možno pluti z manjšimi hitrostmi, pristajati ob obali, sidrati na sidriščih in seveda drveti nad vodo gladino, so krila plovila premična. S pritiskom na gumb se v celoti povlečejo v trup plovila, kar omogoča plovbo po plitvinah in enostavno bočno pristajanje.

Ker želijo, da bi bilo plovilo primerno za kar največ navtikov, so se odločili, da ga bodo ponudili v treh različicah razporeditve GT, Tender (z limuzinskim krovom) in Pro (z odprtim krovom).

Trenutno potekajo še zadnji testi na modelu polovične velikosti jahte (video). Po uspešno opravljenih vseh modifikacijah, bodo pričeli z izgradnjo prve leteče jahte Foiler 41.

Videoposnetek testne plovbe modela v polovični velikosti jahte:

Petek 30 Sep 2016

Na severnem delu luke Pulj, na otoku Sv. Katarina, bi morala že pred leti zrasti nova marina z imenom Marina Resort Pula.

Hrvaška vlada je začela z zbiranjem ponudb za koncesijo že leta 2012. Prejeli so le dve ponudbi. Podjetje Stangl Consult Gmbh c/o Revivisco, d. o. o. je žal poslalo nepopolno ponudbo, zato je razpis dobilo podjetje Kermas Istra d.o.o. Koncesijsko dovoljenje je bilo naprej izdano za šest let, ta teden pa ga je Hrvaška vlada podaljšala na osem let.

Po izdaji razpisa in prejemu ponudb, je bilo celotno področje otoka Sv. Katarina – Monumenti razglašeno za kulturno področje, kar je spremenilo pogoje za gradnjo nove marine oziroma luka za navtične namene. Zaradi tega je bilo potrebno spremeniti prostorske in gradbene načrte, kar je zavleklo pridobivanje gradbenega dovoljenja in pričetek del. Prav tako je bilo naknadno ugotovljeno, da je potrebno zgraditi novo dovodno infrastrukturo do marine v dolžini 3,5 km, kar podraži investicijo za približno 10 mio HRH (1,5 mio EUR).

Kdaj se bodo pričela dela in kdaj bo marina zgrajena, še ni jasno. Podaljšanje trajanja koncesije je mogoče eden prvih korakov, da se bo ta 46 mio EUR vredna investicija končno pričela!

Petek 30 Sep 2016

V soboto in nedeljo je v Miljah pri Trstu potekala regata “Coppa Citta’ di Muggia”. Na regati sta se v nekdanjem olimpijskem razredu zvezda prvič pomerila najuspešnejši slovenski jadralec in dobitnik treh olimpijskih medalj Vasilij in njegov brat Jure Žbogar. V konkurenci osmih posadk sta brata Žbogar zasedla drugo mesto.

Vir: JZS.si; Foto: Pelos Gianpiero

Petek 30 Sep 2016

22 letni brodolomec Nathan Carman iz Rhode Island-a je preživel več kot teden dni na reševalnem splavu. Približno 100 nmi daleč od obal Massachusetts-a ga je opazila tovorna ladja, ki je plula v bližini.

V soboto, 17. septembra 2016, sta Nathan Carman in njegova 54 letna mama izplula iz marine Ram Point v Rhode Island-u (ZDA). Z njunim 31 čevljev dolgim plovilom »Chicken Pox« sta odplula na odprto morje, od koder se nista več javila. V nedeljo so ju proglasili za pogrešane in pričeli z iskalno akcijo. V šestih dneh iskanja je obalna straža preiskala 62.000 nmi2 oceana. Ker sledov plovila in brodolomcev niso našli, so iskanje prekinili. V ponedeljek je tovorna ladja, ki je plula približno 100 nmi od obal Massachusetts-a, opazila reševalni splav. Takoj so pričeli z reševanjem in v splavu našli 22-letnega Nathana Carmana. Njegove mame žal niso našli. Nathan je povedal, da se je njuno plovilo potopilo že dan po izplutju, 18.9.2016. Sam se je rešil v reševalnem splavu, sledov njegove mame niso našli. Ker je od nesreče minilo preveč časa, iskanja pogrešane mame ne bodo nadaljevali.

Kaj je botrovalo nesreči, še ni jasno.

Vir: U.S. Coast Guard

Sreda 28 Sep 2016

Prihaja zadnje letošnje jadranje Jesenska ruta 2016.

Kot že vrsto let so pri Just Perfect YC pripravili zadnje letošnje flotno jadranje s številnimi zabavami. Ruta bo vodila iz marine Kremik do Opata na otoku Kornat, kjer bo organizirana zabava vse do jutranjih ur. Drugi dan se bo plovba nadaljevala proti otoku Iž. Flota bo prenočevala v Malem Ižu. Tretji dan bomo odpluli na otok Murter, kjer bo na obali potekal piknik. Zadnji dan, 1.11. se bo flota vrnila v marino Kremik in letošnje jesensko jadranje se bo zaključilo.

Organizator tudi letos nagrajuje zvestobo!!!

Cena jadranja je 149,00 € na osebo, za vse, ki ste bili v sezoni 2016 vpisani na Just Perfect Crew listo. (najemniki oz. udeleženci naših jadralnih dogodkov) in 195,00 € na osebo za ostale nove udeležence.

28.10.2015 – 01.11.2015

Ruta: Marina Kremik Primošten – Kornati Opat – Iž Mali – Murter - Marina Kremik Primošten * če bo veter pihal v nasprotno smer, so bo Ruta prilagodila.

PROGRAM:

1.dan: petek 28.10.2016

- prihod posadk v marino, vkrcanje na barke predvidoma med 18h – 20h
- spoznavni večer 

2. dan: sobota 29.10.2016

- welcome drink
- dvig zastav
- 12:00 štart Just Perfect jesenske Rute 2016
- jadranje (party regata) do Kornatov (Opat)
- večerja na barkah
- private party na pomolu

3. dan: nedelja 30.10.2016

- dnevna navigacijska regata do otoka Iž
- večerja v konobi lastni režiji
- zabava z DJ-em v beach klubu

4. dan: ponedeljek 31.10.2016

- jadranje do otoka pred Murterjem
- nagradne igre, srečelov, PRESENEČENJE
- piknik na obali v organizaciji Just Perfect YC
- podelitev nagrad zmagovalcem
- party do jutra

5. dan: torek 01.11.2016

- povratek v matično marino
- gasilska slika

V ceni je všteto:

- najem barke
- organizacija in vodenje dogodka
- Just Perfect CREW majica

V ceni ni vštet strošek: (cca 35 Eur po osebi)

- turistične takse (1 Eur/ dan),
- privezov,
- čiščenja barke
- goriva
 
... ter hrane in PIJAČE.

SKIPERJI jadrajo GRATIS !!!!

Prijave: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.www.justperfect-sailing.com

+386 51 604 395

SEA U THERE !

Sreda 28 Sep 2016

V začetku tega meseca se je pričelo poizkusno obratovanje največjega dvigala za ladje na svetu.

Dvigalo, ki so ga oblikovali nemški in kitajski arhitekti, je največje in najbolj sofisticirano dvigalo za dvig ladij na svetu. Obratuje na Kitajskem, na največjem jezu na svetu, imenovanem Three Gorges Dam. Začetek poizkusnega obratovanja pomeni zaključno fazo 22 let trajajoč gradnje in razvoja. Gradnjo so pričeli leta 1994. Zaradi številnih tehnoloških ovir so gradnjo prekinili leta 1995, nato pa nadaljevali šele leta 2008.

Vertikalno dvigalo je namenjeno manjšim in srednje velikim plovilom, ki morajo prečkati veličasten jez. Ladje, ki lahko tehtajo do 3.000 ton lahko dvigne 113m visoko s spodnjega nivoja reke na zgornji nivo. Dvigalo ima 120 m dolg, 18m širok in 3,5m globok bazen. Skupna teža bazena, vode in mehanskega sistema za dvig znaša 15.500 ton. Novo dvigalo je dodatek k pet stopenjskemu kaskadnemu sistemu, za prečkanje jeza, za kar so ladje potrebovale 4-5 ur. Novo dvigalo bo ladjo dvignilo v le 40 minutah.

Sreda 28 Sep 2016