Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Na podlagi poročila iz lanskega leta je Hrvaško ladjevje napredovalo na listah ameriške obalne straže.

V preteklih letih so bile hrvaške ladje izpostavljene pogostim inšpekcijskim pregledom ameriške obalne straže. Na inšpekcijski listi so bili kar na prioritetnem delu za preglede. Glede na rezultate pregledov v lanskem letu pa so plovila, ki plujejo pod hrvaško zastavo, odstranjene z liste plovil visokega rizika. Tako se je Hrvaška flota uvrstila na belo listo, kar je zelo pomemben napredek. Za napredek v varnosti plovbe so najbolj zaslužni v inšpekcijski službi Ministrstva za Pomorstvo, Hrvaški register plovil ter hrvaške posadke, ki plujejo v vodah Združenih držav Amerike.

Torek 05 Jun 2012

Na sedmi etapi Volvo Ocean Race je največjo razdaljo v enem dnevu preplula ekipa Groupame. Uspelo jim je prepluti kar 538,3 nmi.

Ekipa Groupame, s skipperjem Franck Cammasom, je uspela na sedmi etapi regate prepluti v 24 urah kar 538,3 nmi. To jim je uspelo 29.5.2012 Nekoliko manjšo razdaljo v enem dnevu so prepluli na jadrnici Telefonica in sicer 535,5 nmi, kar jim je uspelo na isti dan. Tretji rezultat 521,6 nmi je zabeležila ekipa Puma Ocean Racing.

Tokratna zmaga je že druga trofeja IWC Schaffhausen na letošnji regati. Prva jim je uspela na etapi preko Indijskega oceana, ko so na poti proti Maldivom uspeli v enem dnevu prepluti 478 nmi, druga pa sedaj preko Atlantika.

Trofeja IWC Schaffhausen je nagrada na ekipo, ki v 24-ih urah prepluje najdaljšo pot. Nagrado bo prejela ekipa, ki bo v katerikoli izmed 9-ih etap v 24-ih urah preplula največjo razdaljo.

Na letošnji Volvo Ocean Race rekord drži ekipa Camperja z ekipo Emirati Team New Zealand, ki je uspela na prvi etapi iz Alicanteja proti Cape Townu v enem dnevu prepluti 553 nmi.

V razredu monotrupnih jadrnic trenutni rekord drži ekipa Ericssona 4. Na Volvo Ocean Race 2008-2009 so v enem dnevu uspeli prepluti neverjetnih 596,6 nmi, kar pomeni, da so v povprečju pluli kar s hitrostjo 24,85 vozlov.

Največje dnevne preplute razdalje ekip na 7. etapi

Groupama - 538.3 nmi
Telefonica - 535.5 nmi
PUMA - 521.6 nmi
CAMPER - 517.3 nmi
Sanya - 511.4 nmi
Abu Dhabi - 508.9 nmi

Torek 05 Jun 2012

Na avstrijskem jezeru Traunsee je slovenska posadka Ceeref z Igorjem Lahom na čelu jadrala izjemno dobro in v regatnem delu zasedla odlično drugo mesto, na dvobojevanju pa tretje.

Tokrat vreme ni bilo naklonjeno ekipam. Najprej je rahlo deževalo, potem se je ohladilo in na koncu je posijalo sonce. Ker ob predvidenem štartu regate ni bilo vetra, so regato prestavili na 15.00, ko je potegnil severni veter, ki je omogočil ekipam, da so prečkale startno linijo. Najhitreje je začela domača ekipa AEZ RC44 Team, ki vodstva ni izpustila iz rok vse do cilja regate. Očitno jim je poznavanje domačih pogojev pomagalo. Odlično drugo mesto je osvojila slovenska posadka Ceeref, tretje mesto pa je zasedla ekipa Team Aqua.

Odlično jadranje Ceerefa na avstrijskem jezeru jih je v skupnem seštevku regatnega jadranja prineslo na skupno tretje mesto za ekipo team Aqua na prvem in Artemisa na drugem mestu. V dvobojevanju so na jezeru pridobili 3 nove točke in so tako v skupnem razvrščeni na 6. mesto.

Naslednja regata v razredu RC44 bo med 18. in 22. julijem v Marstrandu na Švedskem.

Torek 05 Jun 2012

Ladjedelnica Heesen Yachts je objavila uspešno prodajo projekta YN 17042, ki je prva motorna jahta opremljena s sistemom Hull Vane, še preden so sistem predstavili navtični javnosti.

Sistem Hull Vane je izdelal navtični arhitekt Piet van Oossanen iz podjetja Oossanen Naval.

Architects. Gre za sistem podvodnih kril (ang. fiol), ki so nameščeni pod trupom plovila in zmanjšujejo upor vode kar za 24% pri maksimalni hitrosti plovila in v povprečju za 18% preko celotnega hitrostnega območja. Sistem poleg zmanjšanja upora zmanjšuje tudi nihanje plovila med plovbo po višjih valovih.

Jahta YN 17042, ki je težka kar 350 t, bo dosegla končno hitrost 15,9 vozlov s pomočjo dveh motorjev z močjo 1080 kW. Potovalna hitrost plovila bo 12 vozlov. Pri celotnem hitrostnem razponu bo drastično zmanjšana poraba goriva.

Zunanjost 42 metrov dolge jahte je oblikoval Frank Laupman iz podjetja Omega Architects. Projekt je zasnoval tako, da mu je uspelo izdelati nizek trup in ohraniti elegantne linije.

Plovilo ima velike steklene površine, ki 12 gostom, ki so nameščeni v šestih kabinah, omogoča kar najboljši stik z morjem. Lastniški kabini sta dve. Ena se nahaja v zgornjem nivoju in ima svojo telovadnico. Druga lastniška kabina se nahaja na spodnjem nivoju in ima prostoren balkon, studio in garderobno sobo. Kabine za goste so v spodnjem nivoju. Dve kabini imata zakonsko posteljo, dve pa imata dve ločeni postelji. Vsaka kabina ima seveda svojo kopalnico.

Jahto bodo predali lastniku leta 2014, medtem ko bo uradna predstavitev projekta navtični javnosti septembra letos.

Torek 05 Jun 2012

Včeraj se je pred Izolo v organizaciji jadralnega kluba MIPC odvijala zadnja regata spomladanskega dela za Pokal Slovenije 2012 – Izola Cup 2012 za regatno-potovalne jadrnice.

V lahkem vetru se je na regatno polje podalo 25 jadrnic, ki so jadrale na privetrno-zavetrni progi. Štart prvega plova se je začel po programu ob 12. uri, dve jadrnici pa sta bili preveč neučakani in sta štartni signal prehiteli za nekaj sekund. Organizator je sicer načrtoval tri plove, a je šibek veter omogočil izpeljavo zgolj dveh.

Po pričakovanjih je bila največja jadrnica na regati Casali (Samo Žvan, Peter Podunavac, SK Triglav) tudi najhitrejša in je gladko zmagala v obeh plovih. Sledile so ji lahke regatne jadrnice, ki so jim razmere do 6 vozlov vetra še najbolj ustrezale. Dve drugi mesti so si v razredu open provozili na Scorpio Blue (Matjaž France, JK Burja Izola), tretja je bila UL FPP Solaria (Aleksander Seifert, AJK FPP).

V razredu ORC je ponovno slavila jadrnica Scorpio (Iztok Krumpak, JK Izola) pred jadrnico Shark (Janez Gorec, JK Pozejdon) in Srečo (Gorazd Krajnik, JK Loka Timing).

Vir: JZS, Foto: http://www.mipc.si

Ponedeljek 04 Jun 2012

Največja navtična spletna trgovina Nikina.eu je v mesecu maju praznovala tretjo obletnico delovanja in v ta namen vsem ljubiteljem navtike ponujajo različne ugodnosti čez celo poletje.

Ponujajo vam različne dodatke, ki so primerni za uporabo na vašem plovilu kot so namizni pribor iz melamina, posteljnine in brisače z različnimi morskimi motivi blagovne znamke Marine Business. V programih dekor in svetila lahko najdete artikle z morskim pridihom s katerimi lahko opremite vaš plavajoči dom ali pa si morsko ozračje ustvarite kar doma. Pred kratkim so svojo ponudbo daril in opreme razširili z navtičnimi oblačili priznanih blagovnih znamk Slam in Marine Pool. Obe blagovni znamki ponujata športna in modna oblačila, katere odlikuje široka paleta barv in privlačen design, ki je primeren za vse, ki imate radi morski stil. Poleg modnih oblačil pa v spletni trgovini najdete tudi oblačila za prave jadralne navdušence proizvajalcev Slam in Gastra, katere združuje kakovost izdelave in visoko tehnološke razvite materiale.

Vse to najdete na www.nikina.eu.

Sreda 30 Maj 2012

Zaradi nastalih ekonomskih razmer v Evropi, so marsikateri milijonarji prisiljeni, da se znebijo svojih jaht. Pogosto se to zgodi v izjemno sumljivih razmerah.

Zavarovalnica Lloyd je zaznala velik porast škodnih zahtevkov za plovila vredna okoli 2 mio EUR in več. Največ zahtevkov je bilo vloženih na področju Grčije in Italije, kar je zavarovalnico prisililo v izvedbo večjega števila preiskav škodnih zahtevkov. V zadnjega pol leta so prejeli kar 14 škodnih zahtevkov za superjahte, ki so bile uničene v izjemno sumljivih razmerah.

Prevare na tem področju sicer niso nič novega. V začetku krize so v Angliji že v letu 2009 zaznali ogromen porast zahtevkov za povračilo denarja za uničena plovila. Na ta način so se lastniki hoteli na hitro znebiti plovil in priti do denarja.

Povečani davki za taka plovila so tudi pogost razlog, da lastniki uničijo plovilo. Na primer v Italiji so z novim zakonom davki za taka plovila vse do 300.000 EUR letno. Kazni za tiste, ki plovila ne prijavijo in plačajo davka, pa so še trikrat večje.

Po novem zakonu v Grčiji lahko davčni inšpektorji obdavčijo osebe, katerih prijavljeni prihodki niso skladni s premoženjem, ki ga imajo v posesti. Jahta je seveda eden izmed enostavnejših pokazateljev premoženja.

V Italiji so izvedli preiskavo, ki je pokazala, da kar tretjina lastnikov plovil prijavi zelo male prihodke ali pa celo nimajo nobenih prihodkov.

Edina presenetljiva novica za Italijane pa je, da bodo vsem lastnikom plovil, ki so v letih 2007 in 2008 pluli na Sardiniji, vrnili preko 3 mio EUR preveč zaračunanih davščin. V teh letih je namreč pristanišče v Sardiniji jahtam neupravičeno zaračunavalo davek za pristajanje vse do 15.000 EUR. Vlada se je temu sicer upirala. Denar so hoteli obdržati. Zaradi sporne davščine se je obisk jaht na Sardiniji zmanjšal za 50%.

Vir: http://medberths.com/

Torek 29 Maj 2012

Ekipa Artemis Racing, ki je letos nova v America's Cupu, je prva izvedla trening z novim jadrom, ki bo nameščen na nov razred katamaranov AC72, ki je prav tako novost v letošnjem Pokalu Amerike.

Na treningu v okolici Valencie so utrpeli hudo poškodbo jadra. K sreči nihče od posadke ni bil poškodovan.
Paul Cayard, CEO ekipe Artemis Racing, je po nesreči izjavil: “Pokal Amerike je tekmovanje, kjer se premikajo meje mogočega v navtični industriji. Vse se vrti okoli tehnologije. Ekipa Artemis je prva, ki je izdelala jadra, ki jih lahko imenujemo tudi krila, za nov katamaran AC72 v polni velikosti in z njim tudi zaplula. Logično je, da lahko pride do napak in da je lahko prva izkušnja korak nazaj pri razvoju.”

Ekipa Artemisa se na tekmovanje pospešeno pripravlja že od 15. marca letos. Tokratna poškodba jadra jih ne bo ustavila, saj so se že lotili popravil.

Torek 29 Maj 2012

Peter Janežič se je skupaj z reprezentanco Singapurja in Nizozemske na Lazarote udeležil priprav na svetovno prvenstvo. Prisotni so bili še reprezentant iz Francije, Nemčije, Hong Konga in Norveške. Trenerji: Gonzalo Pollitzer, Fernando Alegre, Pim Stumpel.

Vreme so imeli sanjsko; veter vsak dan 18 do 25. V tem tednu so izvedli tri dni celodnevnih treningov in tri dni regate vključno z ekipnim tekmovanjem. V devetih plovih regate je zmagal Peter, drugo mesto Bart Lambriex, tretji Gwendal Lamay in četrta Yukie Yokoyama. Po vrnitvi domov sledi premor, zaključek osnovne šole, potem pa še regata Optimist D'Argento na Gardi pred svetovnim prvenstvom, ki bo julija V Dominikanski Republiki.

 

Vir: http://www.mipc.si/

Torek 29 Maj 2012

Ta konec tedna se je v Izoli, v organizaciji JK Burja, odvijala regata za pokal Burje za razrede optimist, laser radial in 470. Razpisane regate so bile zadnje v seriji regat za sestavo mladinskih reprezentanc.

Najbolj množično je bilo pri optimistih, kjer se je pomerilo 54 jadralk in jadralcev iz slovenskih in italijanskih klubov. V blagi burji, včeraj pa v zelo nestabilnem vetru, je bilo odpeljanih skupaj šest plovov, z enim odbitim. V absolutni konkurenci je zmagal Liam Orel, JK Jadro (12 točk), na drugo mesto se je uvrstila Mara Turin, JK Izola (20 točk) in na tretje Taš Kolman, JK Burja (21 točk). V moški konkurenci se je na tretje mesto uvrstil Toni Vrščaj, WSC Črnomelj (33 točk). Peter Lin Janežič, ki se je sicer prav tako uvrstil na svetovno prvenstvo, je bil medtem na pripravah na Lanzaroteju in se regate ni udeležil.

V konkurenci deklet je zmagala Mara Turin, JK Izola (20 točk), drugo mesto si je prijadrala Jana Germani, JK Izola (29 točk) in tretje Lara Poljšak, JK Pirat (53 točk).

V kadetski konkurenci je bil rezultat pri vrhu sledeč: zmaga je pripadla Roku Verderberju, JK Pirat (56 točk), na drugo mesto se je uvrstil njegov klubski kolega Matej Planinšič (84 točk) in na tretje Toni Rebec, JK Olimpic (87 točk).

Na svetovno prvenstvo so se tako uvrstili: Liam Orel, JK Jadro Koper, trener Jure Orel
Toni Vrščaj, WSC Črnomelj, trener Dušan Vrščaj
Lara Poljšak, JK Pirat, trener  David Poljšak
Jana Germani, JK Izola, trener Maurizio Benčič
Peter Lin Janežič, MIPC, trener Andrej Janežič

Na evropsko prvenstvo so se uvrstili:
Taš Kolman, JK Burja Izola, trener Jure Žbogar
Mara Turin, JK Izola, trener Maurizio Benčič
Martin Peternelj, JK Jadro Koper, trener Jure Orel
Klemen Semelbauer, JK Pirat, trener David Poljšak
Štaš Torej, ŠD Piran, trener Milan Morgan
Tjaša Milivojevič, JK Jadro Koper, trener Jure Orel
Lin Pletikos, JK Burja, trener Klavdij Pletikos

 

V razredu 470 so odjadrali vseh napovedanih devet regat. V konkurenci petih ekip sta slavila Andraž Gulič in Tim Podlogar, JK Jadro/JK Burja (13 točk), pred Matjažem Puhom in Matijo Romihom, JK Pirat (17 točk), na tretje mesto sta se z enakim številom točk (17) uvrstila Matej Stanič in Jernej Potokar, JK Pirat.

V razredu laser radial je v konkurenci sedmih jadralcev zmagal Vid Lah, BD Ranca (12 točk) pred Kim Pletikos, JK Burja, ki je dosegla enako število točk kot prvouvrščeni, in Enejem Kocjančičem, JK Pirat (17 točk).

Rezultati na: http://www.jadralniklub-burja.si/si/regate/napovednik-regat/2012/pokal-burje-2012.html

Optimisti: http://www.optislo.org/

Foto: David Poljšak

Ponedeljek 28 Maj 2012