Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Ekipa Siberia pod vodstvom skipperja Primoža Albrehta, hito napreduje proti cilju. Lady nor je sicer zgubila nekaj mest, a se kljub zlomljenemu krmilu odlično bori.

Jadrnica Siberia, ki jo krmari Primož Albreht, je zaplula v zadnjo tretjino svoje poti preko Atlantika. V jutranjih urah ja merilec razdalje do cilja pokazal le še trimestno številko. Do cilja jih loči le še 990 nmi. Plujejo izjemno konstantno. So 33 v skupni razvrstitvi in 10 v razredu Potovalne jadrnice A.

Nekoliko slabše napreduje ekipa Just Perfect. Ker jim je odpadlo krmilo, morajo z improviziranim pluti manj agresivno. Bolj pomembno je varno doseči cilj, kot pa postaviti nov rekord, kar je bil prvotni cilj. Trenutno plujejo na skupnem 84 mestu v skupini Potovalne jadrnice B pa še vedno držijo dobro 10. mesto.

Včeraj v večerih urah smo prejeli sporočilo z jadrnice:

»Sreda, 30.11.2016, ura je 20.50. Počasi, počasi se bližamo pasatnim vetrom, cel dan smo jadrali proti zahodniku v nos, ki nas je nagradil z jakostjo med 8 in 15 vozli, kar nam je omogočilo, da smo lahko pluli “laško” orco, s hitrostjo do 7 vozlov in se trudili pluti kar se da nežno, da ne bi obremenjevali našega malikovanega krmila, ki še vedno odločno drži. Do cilja imamo še 1340 NM oz. pribl. 10 dni, če ne bo sprememb.

Branko je danes zopet presegel samega sebe. Ričet s Stančevo kranjsko klobaso sredi Atlantika je res nekaj posebnega. S kruhom pomazano!

Josipu smo previli rano, ki se mu zelo lepo celi, če bo šlo tako naprej, bo v cilju nared za akcijo.

Prejeli smo trenutne rezultate. Še vedno smo na super 11. mestu v skupini??? Ne moremo verjeti, kakšno smolo smo imeli, res. Zavedamo se, da nas bodo do cilja vsi prehiteli, a je vseeno lep občutek, da po vseh teh naših težavah, še nismo zadnji.

Smo pa odločni, da bomo na cilju, za šankom, vse nadoknadili.«

Foto: Zmagovalna ekipa Rambler 88 v cilju v Santa Luciji. Avtor: Tim Wright

Četrtek 01 Dec 2016

V prejšnjem delu teorije sidranja smo se posvetili silam na sidrišču v primeru uporabe homogenih priveznih vrvi (samo veriga ali samo vrv). V tem poglavju pa  se bomo posvetili heterogeni vrvi oziroma kombinaciji vrvi in verige ter dodatni obtežitvi.

Če ponovimo izsledke iz prejšnjega dela, lahko trdimo, da najlonska vrv ne mora vleči sidra s silo, ki  deluje v smeri morskega dna zaradi premajhne teže. Za razliko lahko to prednost pripišemo verigi, ki pa ima druge slabosti. Njena visoka teža ne prepreči prenatezanja v primeru močnih sunkov vetra zaradi nerazteznosti  materiala in teža zgornjega dela verige nima skoraj nobenega vpliva na zanesljivost sidranja.

Poglejmo si, kako lahko povečamo zanesljivost najlonske vrvi z dodajanjem uteži in kako se obnaša sidrna veriga, če zgornji del nadomestimo ali podaljšamo z elastično najlonsko vrvjo. Drugi primer lahko izvedemo na dva načina. Da uporabimo krajši del verige, ki ga podaljšamo z primerno dolžino najlonske vrvi ali pa vzamemo dolgo verigo, ki je primerne dolžine glede na globino vode v kateri sidramo in jo podaljšamo z vrvjo krajše dolžine.

Pri spodnji primerih upoštevamo enako dolžino sidrne verige ali vrvi in sidramo na isti globini kot v prejšnjih poglavjih. (Teorija sidranja 4.del)

1. Najlonska vrv in utež

Kadar se odločimo, da bomo najlonsko vrv obtežili, moramo vedeti, da ima utež največji učinek, ko je blizu sidra. Takrat je napetost vrvi, sprememba pozicije plovila enaka kot v primeru, da ne uporabljamo uteži, drastično pa se zmanjša kot s katerim deluje sila na sidro. Na primer 25 kg utež na vrvi dolžine 55m (debelina 18mm) deluje na zmanjšanje kota sile s katero delujemo na sidro na največ 3 stopinje (brez uteži bi bil kot 4,5 stopinje, kritična meja je 4 stopinje). Da bi kot sile na sidro ostal 0 stopinj, bi na vrv morali obesiti 73 kg utež.

2. Kratka veriga in dolga vrv

V primeru, da se odločimo za uporabo kombinacije sidrne verige in vrvi, razumemo to v smislu, da imamo primerno dolžino vrvi, ki jo potrebujemo za varno sidranje glede na globino vode kjer sidramo in del te vrvi nadomestimo z verigo. Seveda je veriga pritrjena na sidro, en konec vrvi na verigo in drugi na plovilo. Če na primer vzamemo kombinacijo 20 verige debeline 10mm in 35m vrvi debeline 18mm potem so sile, hitrosti gibanja plovila, pozicija in kot sile naslednje:

Kot vidimo iz grafa, je pri tej kombinaciji perioda oscilacije plovila krajša, medtem, ko sta hitrost gibanja plovila in napetost približno enaka kot pri kombinaciji najlonske vrvi in uteži. Večja razlika je opazna pri spremembi pozicije plovila in kotu sile na sidro. Z zamenjavo 20 m vrvi za 20m verige, smo težo na plovilu zvečali za približno 18 kg, učinek tega dela verige pa je bistveno večji kot učinek uteži. Druga prednost kombinacije verige in vrvi je tudi enostavnost rokovanja. Nameščanje uteži je bistveno težje kot spuščanje verige in vrvi, kakor tudi njuno pobiranje pri zapuščanju sidrišča. Tretja, prav tako pomembna prednost uporabe verige, je njena odpornost proti obrabi pri premikih na morskem dnu, ki pri grobi podlagi ni zanemarljiva (korale, skalnato dno,..).

3. Dolga veriga in krajša vrv

Kljub primernosti zgornjih dveh načinov sidranja, pa imata tudi težavo, ki je še nismo omenili. Če za pospravljanje sidrne verige in vrvi uporabljamo sidrno vitlo lahko pri spuščanju in dvigovanju pride do zdrsov sidrne vrvi na vitlu. Večina proizvajalcev sicer trdi, da so vitla uporabna tako za navijanje verige kot vrvi, pa se bomo v praksi srečali z zdrsavanjem vrvi. Čeprav se zato zdi, da je uporaba verige v celoti najbolj primerna za sidranje, pa ne smemo pozabiti, da nima elastičnosti zaradi česar prihaja do velikih prenapetosti verige, kadar piha veter v sunkih. Vzemimo 45m verige in 10m vrvi. Skupna dolžina je še vedno 55m, vendar imamo tudi 10m dolg del, ki je elastičen. Pametno je, da vrv privežemo na bitev poleg sidrnega vitla in ga na ta način razbremenimo. S tem bomo zmanjšali neprijetne vibracije in hrup, ki jih povzroča veriga pri premikih na morskem dnu in zategovanju.

 

Kot vidimo iz grafa, je oscilacija dvakrat hitrejša, prenapetosti in kot sile na sidro, sta malenkost večja kot v prejšnjem primeru, medtem ko sta se premik in hitrost gibanja plovila drastično zmanjšala. Zaradi uporabe daljše verige imamo na krovu le dodatnih 16 kg teže (kot v prejšnjem primeru).

Ta način kombinacije verige in vrvi je zelo uporaben tudi pri sidranju na večjih globinah. Verigo, ki nam je na razpolago enostavno podaljšamo s primerno dolžino vrvi.

Prednosti in slabosti

  Vrv + utež Kratka veriga+ vrv Dolga veriga + vrv
Sila vzporedna z morskim dnom - (le dovolj težka utež) + +
Enostavno shranjevanje - + + (velika teža)
Enostavna uporaba - -/+ +
Zmanjšuje napetost + + +
Zmanjšuje premik plovila - -/+ +
Odpornost na obrabo - + +

Preberite tudi:

Teorija sidranja 1.del

Teorija sidranja 2.del

Teorija sidranja 3.del

Teorija sidranja 4.del

Teorija sidranje 6. del

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Vir: http://alain.fraysse.free.fr/

Sreda 30 Nov 2016

Vasilij Zbogar (JK Burja), ki je letos iz Ria prinesel že svoje tretje olimpijsko odličje, se je pridružil jadralskim legendam, kot so na primer Jochen Schümann, Robert Scheidt ali Paul Cayard na prestižni finalni regati razreda zvezda (Star Sailors League), ki na inovatven način promovira jadralni šport in športnike. Finalne regate se udeleži le peščica najboljših jadralcev izmed sodelujočih 2000 v nekdanjem olimpijskem razredu zvezda, ki se jim na tej edinstveni zaključni regati pridružijo vrhunski jadralci drugih razredov, med njimi pa je letos prvič tudi najuspešnejši slovenski jadralec Vasilij Žbogar: “V veliko čast mi je, da so me povabili na to tekmovanje. V razredu zvezda nisem tekmoval, nimam izkušenj zato tudi nimam velikih pričakovanj, je pa to gotovo velik izziv in priložnost za nabiranje izkušenj."

Nassau na Bahamih bo gostil letošnje finalno tekmovanje, ki je organizirano že četrto leto zapored, kjer se bo pomerilo 25 zvezdniških ekip iz 17 držav. Regato, ki se pričenja danes in se bo zaključila v nedeljo, 4.decembra, je mogoče spremljati v neposrednem prenosu na povezavi: http://finals.starsailors.com/

Nekaj izbranih udeležencev:

16 NOSILCEV OLIMPIJSKIH ODLIČIJ:
GER Jochen Schümann (3x zlato + 1x srebro)
BRA Torben Grael (2x zlato + 1 srebro + 2 bron + 1 VOR + 1 LVC)
BRA Robert Scheidt (2x zlato + 2x srebro + 1 bron)
POL Mateusz Kusznierewicz (1x zlato + 1x bron)
CRO Sime Fantela (1x zlato)
AUS Tom Burton (1x zlato)
SLO Vasilij Zbogar (2x srebro + 1x bron)
FRA Xavier Rohart (1x bron)
DEN Jonas Høgh-Christensen (1x srebro)
BRA Bruno Prada (1x Silver + 1x bron)
FRA Pascal Rambeau (1 x bron)
GER Ingo Borkowski (1 X srebro)
CRO Tonci Stipanovic (1x srebro)
USA Caleb Paine (1x bron)
NZL Sam Meech (1x bron)
NZL Craig Monk (1x bron + 2X America’s Cup)

SVETOVNI PRVAKI KATEGORIJE ZVEZDA:
USA Paul Cayard (svetovni prvak razreda zvezda + 1x Louis Vuitton Cup + 1x Volvo Ocean race)
GER Robert Stanjek
USA George Szabo
USA Augie Diaz


Torek 29 Nov 2016

Kot smo pisali v prejšnjem članku o regati ARC 2016, na kateri plujeta dve slovenski posadki, je posadka Just Perfect sredi noči v visokih valovih ostala brez krmila. Po hitrem posredovanju in pomoči bližnjih jadrnic, se je del ekipe prekrcal, del pa ostal na krovu Lady Nor brez krmila. Ekipa se ni predala. Odločili so se da poizkušajo jadrnico usposobiti za plovbo. Z jadrnice se nam je po uspešni operaciji »Krmilo« javil skipper ekipe Just Perfect Sandi Fon: »Hmmm, kje naj začnem in končam? 25. 11.2016, ura je 18:00, pozicija 26°08.204 N; 31°39.155 W, zanesljivo držimo drugo mesto v regati.

Samo 3 minute po tem, ko sem pritisnil gumb pošlji in poslal sporočilo polno pozdravov in čustev, namenjeno domačim…buuuuum, kaj je to? »Krmila ni, krmila ni,«  kriči Boštjan, ki je krmar v tem trenutku! Na vrhu vala nam je vzelo krmilo, vzelo barko, vzelo vse, za kar smo delali in sanjali dve leti.

Barko je potegnilo v veter (zaorcalo) in nas položilo na bok, ko smo drveli po valu navzdol. Ko smo dosegli dolino, je preletel boom na drugo stran in že smo nekontrolirano leteli po nasprotnem boku. Vse je letelo po zraku – mi, oprema, jadra… Uspe nam odpreti jadra in sprostiti silo vetra. Spustimo glavno jadro. Barka se je končno postavila pokonci. Pogledam po palubi in opazim, da se Josip drži za obraz, močno krvavi izpod dlani.

Borut in Boštjan visita preko krme in pobirata nekaj iz vode. Kričita: »Krmilo je, krmilo. Krmilo imava v roki!« Neeeee, saj ni res, krmilo imamo odlomljeno. Kako je to možno? Šok, tišina, brez besed smo se razporedili po barki in vsak je delal svoje, Gašper spleza zadaj v podpalubje in javi, da ni vdora vode pri vpetju krmila z barko. Ufff vsaj to.

Dvignemo podnice v salonu, barka je suha. Val nas ziba in nosi bočno, padla je noč.  Boštjan oskrbuje in šiva (lepi) Josipa. Modrica mu raste iz sekunde v sekundo.

Sedem za kapitansko mizo, primem postajo, odprem kanal 16, prvič v svoji karieri – in to kje??? Sredi oceana, sredi ničesar.

»All ships, all ships, this is Lady Nor, this is Lady Nor. We are without of rudder, we need help. All ships all ships…« Tišina. Ponovim postopek trikrat, petkrat, nimam pojma, čas se je ustavil. Končno dobim odgovor, javilo se nam je 5 bark. Najbližja 18 Nm stran. Protokol opravljen, vseh 5 bark potrdi, da je obrnilo smer plovbe proti nam. Po satelitskem telefonu kličem špansko obalno stražo in angleško nepismenemu Špancu razlagam situacijo in pozicijo, on pa me po moji razlagi vpraša: »Sir what do you want from us, your position is to far for us, sorry.«  OK super, res super.

Prve barke prispejo do nas in nam nudijo oporo. Dajo nam zagotovilo, da bodo poskrbeli za nas, če bomo zapustili barko. Ko ugotovimo, da lahko čisto počasi motoriramo in upravljamo barko brez krmila s premčnimi propelerji, odločitev, da pritisnemo IPRB in uradno sprožimo reševanje oz. kaj in kako z barko, preložimo na jutro, saj nismo v življenjski nevarnosti, zjutraj se nam bo po dogovoru pridružila tudi sestrska barka Lia of Sweden.

Nastane grobna tišina, vsi ležimo v jadralnih oblekah in rešilnih jopičih. Poslušam, nihče ne spi. Zunaj nas spremlja hrup nevihte (squol-a), vetra in valov. Odločim se, kljub nasprotovanju dela ekipe, da Urški v Sloveniji, javim nastalo situacijo.

Zjutraj nas pričaka sonce, kljub valovom se odločimo, da bo večina posadke iz varnostnih razlogov zapustila barko in se evakuirala na sestrski barki Lia Of Sweden in Mrs. Robinson, ki se nam je pridružila zjutraj. Dogovorimo se, da jaz peljem posadko na drugi barki in da bodo na barki ostali Nenad, Borut in Miran, ki bodo pripravili načrt, kaj in kako bomo naredili, da usposobimo barko za plovbo, izdelamo novo krmilo. Transfer posadke je bil kljub visokim valovom in 10 metrskemu kitu v bližini (!!!), uspešen, vsi smo varno prispeli na drugi barki. Občutek varnosti.

Noč je dolga, ne morem spati na drugi barki, ki ni “moja”, čeprav sem 200 metrov stran od naše, hočem nazaj, pomagat fantom.

Takoj ko se zdani, se vrnem skupaj z Stafanom, skipperjem barke Mrs. Robinson. Po njegovi barki sva pobrala vse, kar se je dalo pobrati, in kar bi lahko dišalo na sestavni del krmila. Bonaca je, nekdo nas čuva, da lahko delamo v vodi sredi oceana.

Cel dan žagamo, pilimo, vrtamo, modrujemo in na koncu, tik pred nočjo, nam uspe pod vodo montirati “krmilo” na ostanek kovinske osi prejšnjega krmila (video in slikovni material sledi, ko se vrnemo domov).  Testna vožnja, hitrost 5 vozlov – “krmilo” drži!!!! Barko obrnemo proti St. Luciji in negotovo zaplujemo v noč. V podporo in varnost nam sledita obe prej omenjeni barki. Ponoči preplujemo pribl. 60 Nm, zjutraj ponovno pregledamo in dodelamo svojo mojstrovino. Neno in Miran, bravo za iznajdljivost, znanje in improvizacijo, Borut opravil si neverjetno delo, v vodi in pod vodo si bil zadnja dva dneva več kot na palubi. Kume svaka ti čast!!!

Ekipa bravo, ponosen sem na vas. Ni bilo lahko, a smo uspeli!

28.11.2016., ura je 12:00, vsi smo spet na krovu, 100 Nm je za nami, krmilo deluje, še pribl. 1.600 Nm v varnem zavetju barke Lia Of Sweden, je pred nami.

Barkam Lia of Sweden, Mrs. Robinson ter skipperjem Fredericku in Stafanu in njunim posadkam globok poklon in zahvala za vse, kar so nam nudili, res ne vem, kako se jim bomo oddolžili.

Več sledi.«

Najhitrejša jadrnica Rambler 88 je že v cilju. Ciljno črto so prečkali 28.11.2016 ob 19:14 uri. Prepluli so 3074 nmi. Za plovbo so potrebovali 8 dni 6 ur 29 minut in 15 sekund in dosedanji rekord popravili za 1 uro, 10 min in 15 sekund. Druga jadrnica Trifork je 147 nmi pred ciljem, tretja Woodpeckercube pa 837. Druga slovenska ekipa Siberia pluje na 31 mestu med vsemi jadrnicami in na 11 med skupino Potovalne jadrnice A.

Preberite tudi zadnjo novico z Atlantika - 11. dan plovbe: Slovenski jadrnici preko polovice Atlantika

Slika 2: Jadrnica Rambler 88 pred ciljem; Foto: Tim Wright

Torek 29 Nov 2016

Toni Vodišek je svoj izjemni talent tokrat pokazal na finalnem tekmovanju odprtega svetovnega prvenstva kajtarjev KiteFoil GoldCup, ki je potekalo med 15. in 19. novembrom v Katarju.

V močni konkurenci 31 izkušenih tekmovalcev iz 18 držav se je obetavni, komaj 16 letni  kajtar Toni Vodišek izkazal kot prava senzacija. Izjemen preboj je izvedel drugi dan štiri dnevnega finalnega pokala, ko so bile vetrovne razmere zanj idealne. Pomanjkanje za Doho značilnih vetrov, prihajajoče puščavske zime so bile podobne domačim razmeram, v kakršnih redno trenira. Ob največ sedmih vozlih hitrosti vetra je bliskovito odpeljal vseh šest tekem tega dne, štirikrat končal kot najhitrejši in se zavihtel na drugo mesto v razporeditvi. Toni Vodišek je nato do konca prvenstva odlično nadaljeval ter v skupnem seštevku zaključil kot četrti najhitrejši kajtar na enem najkonkurenčnejših tekmovanj v razredu formula kite.

Finale odprtega svetovnega prvenstva sta v prelepem Perzijskem zalivu izpred znamenitega umetnega otoka Dohe imenovanega Katarski biser, organizirala mednarodna kajtarska organizacija IKA ter Katarska zveza jadralnih in vodnih športov.

Video: Poročilo drugega dne odprtega svetovnega prvenstva KiteFoil Gold Cup, ko je bil najboljši tekmovalni dan Tonija Vodiška:

Vir: JZS.si; Foto: KiteFoil GoldCup

Torek 29 Nov 2016

Po odstopu Bertrand-a De Broc-a in Vincent-a Riou-a, se je letošnja Vendee Globe končala še za dva Francoza. Odstopiti sta morala še Morgan Lagraviere na jadrnici Safran in Tanguy De Lamotte na jadrnici Initiatives Coeur.

V torek je skipper jadrnice Safran, Morgan Lagraviere potrdil svoj odstop zaradi okvare krmila. Po pogovoru s svojo ekipo je sporočil odločitev: »Nočna plovba je bila zelo naporna. Avtopilot ni deloval. Veter je pihal s hitrostjo med 20 in 25 vozli in plovilo je bilo skoraj nemogoče kontrolirati. Štirikrat ali petkrat sem popolnoma izgubil smer. Ko sem popoldne poizkušal zaspati, sem začutil, da sem spet izgubil smer. Šel sem na krov in videl ,da dve tretjini levega krmila manjkata. Verjetno se je odlomil, ko sem trčil v neznan plavajoč predmet. Poškodovan je tudi nosilec krmila. Žal na krovu nimam orodja s katerim bi ga lahko zanesljivo popravil.«

Morgan je smer plovbe spremenil proti mestu Cape Town v Južnoafriški republiki, kamor je že srečno prispel.

Kaj se dogaja na jugu Atlantika in v Indijskem oceanu?

Vremenski pogoji na jugu Južne Afrike so odlični za jadrnice opremljene s krili. V zadnjih 24 urah je izjemno dobro plul Francoz Armel Le Cleac'h in uspel ujeti ter prehiteti Angleža Alexa Thompsona, ki je vodil večino regate. Thompson zaradi okvarjenega krila na jadrnici pluje nekoliko počasneje od Francoza. LeCleac'h je pred 24 urami za Thompsonom zaostajal 12 nmi nato pa pospešil in si prijadral 31 nmi prednosti. Thomson se ne predaja in se bori, da bi zopet prišel v vodstvo. Trenutno je uspel zaostanek zmanjšati na 20 nmi. Na tretjem mestu jadra Sebasten Josse z 436 nmi zaostanka, ostali jadralci pa zaostajajo že preko 1000 nmi. Jadralci, ki za vodilnima zaostajajo preko 3500 nmi so še vedno v področje visokega pritiska imenovanem St. Helena High, kjer vetrovi pihajo s hitrostjo le 5 vozlov. To je vlilo nekaj upanja jadralcem na začelju flote. Če bodo jadrali skrajno južno, se bodo izognili anticiklonu in ujeli jadralce pred seboj.

Trije skipperji, ki plujejo na sedmem, osmem in devetem mestu, bodo v kratkem prečkali zemljepisno širino rta Dobrega upanja in iz Atlantika zapluli v Indijski ocean. Najhitrejši med trojico je Jean Pierre Dick z 1850 nmi zaostanka za vodilno dvojico. Dobrih 100 nmi za njim pluje Thomas Ruyant in z dodatnimi 70 nmi zaostanka mu sledi Jean Le Cam.

Tanguy de Lamotte je uradno odstopil

Tanguy de Lamotte se je uradno poslovil od nastopa na regati. Zaradi okvare na vrhu njegovega jambora se je bil prisiljen ustaviti na Kapverdskih otokih. Poizkušal je popraviti polomljene nosilce na jamboru in dvigniti spinnaker, ki se mu je zataknil v kobilico. Po postanku je odplul nazaj proti Les Sables d'Olonne in ko je dosegel pristanišče uradno odstopil. Je četrti jadralec za katerega je letošnje Vendee Globe konec.

Torek 29 Nov 2016

V noči s 25. na 26.11. se je slovenski jadrnici, ki tekmuje na regati ARC 2016 zlomilo krmilo.

Posadka Just Perfect je morala odstopiti z regate. Ponoči se je zlomilo krmilo njihove jadrnice Lady Nor. Kaj je bilo vzrok nezgodi, še ni jasno. Prižgati so morali motor in se obrniti proti severu, kjer naj bi se srečali z drugimi jadrnicami.

Naslednji dan se jim je uspelo srečati s skupino jadrnic, ki so plule bolj severno. Vsi razen treh članov posadke so se prekrcali na tri druge jadrnice, medtem ko je trojica čakala na prihod skipperjev zaposlenih pri podjetju More charter, ki bodo z okvarjenim plovilom poizkušali pluti proti cilju v Santa Luciji.

Kaj se je zgodilo ponoči?

Med jadranjem sredi noči, se je na vrhu vala odlomilo krmilo jadrnice. Krmar je izgubil kontrolo nad plovilom. Zaradi izgube krmila je jadrnica nenadno spremenila smer in jadralci so ostali brez ravnotežja. Josip Bekavec se je v nesreči poškodoval. K sreči so poškodbe lažje. Pod desnim očesom je dobil nekaj šivov in modrico. Ostali člani posadke so nesrečo odnesli brez poškodb, razočaranja nad odstopom z regate, pa ne morajo skriti.

Posadka se je po srečanju z drugimi jadrnicami prekrcala na tri druga plovila. Ekipi jadrnice Lia of Sweden so se pridružili, Gašper Zupančič, Josip Bekavec, Boštjan Leban, Branko Volenik in Boštjan Škerlj. Na jadrnico Mrs. Robinson sta se vkrcala Carsten Withhohn in Sandi Fon, na jadrnici More Fun pa plujejo Nenad Petrovič, Borut Cencelj, Miran Guštin in Jure Primc. Vsi bodo regato končali v Sanata Luciji, žal pa je tekmovanja zanje konec.

Kakšna je trenutna situacija na Atlantiku?

Najhitrejša jadrnica Rambler 88 se približuje cilju. Do ciljne črte jih loči le še 185 nmi. Plujejo s hitrostjo 13 vozlov. V kolikor bodo nadaljevali v tem tempu, bodo zaključili regato v naslednjih petnajstih urah. Jadrnica Trifork za vodilno zaostaja 320 nmi in pluje s hitrostjo 12 vozlov. Tretja ekipa Woodpeckercube je prehitela jadrnico Sanya za 10 nmi in pluje z 970 nmi zaostanka za vodilno. Druga slovenska jadrnica Siberia je preplula dobrih 1300 nmi. Do cilja jo loči še 1454 nmi. V skupini Potovalne jadrnice A plujejo na odličnem 11 mestu, v skupni razvrstitvi pa na zavidljivem 39 mestu.

V Las Palmasu je bilo na štartu regate 287 jadrnic. 215 jih pluje na direktni smeri Gran Canaria - Santa Lucia, 72 pa bo Atlantik prečkalo preko Kapverdskih otokov.

Ponedeljek 28 Nov 2016

Elegantna jadrnica Grand Soleil 58 Performance si je prislužila nominacijo za Evropsko plovilo leta 2017 v razredu luksuznih potovalnih jadrnic.

Italijanska ladjedelnica Grand Soleil je za izdelavo nove jadrnice k sodelovanju povabila podjetje Nauta Design ter mednarodno priznanega navtičnega arhitekta Umberta Felicija. Njihova naloga je bila, izdelati edinstveno jadrnico, ki bo imela vrhunske plovne lastnosti in hkrati postavila nove standarde pri oblikovanju elegantnih plovil.

Da so nalogo opravili uspešno, se vidi že ob prvem pogledu na elegantno lepotico. Čiste linije, skoraj raven krov, velika jadra, široka krma in prostornost, so le nekatere od lastnosti te 17,5m in 5,2m široke jadrnice.

Široka krma ima dve krmarski kolesi. Tik ob njima so vitla s katerimi lahko upravlja krmar. Pred krmarskimi kolesi sta široki klopi na katere se lahko namesti celotna posadka plovila. Miza med klopmi je zložljiva in jo lahko med plovbo pospravimo, da ne ovira gibanje posadke med prečenjem. Streha salona je le nekoliko dvignjena. Ko bomo na sidru, bo služila kot sončna ploščad. Tudi premec plovila je čist, raven in prostoren. Zaradi premišljenega oblikovanja, ima jadrnica veliko prostora za poležavanje in sproščanje.

Ko stopimo pod krov, bomo presenečeni nad volumnom plovila. Na levi strani salona je kuhinja v obliki črke L. Ima dvojno pomivalno korito, plinsko pečico in štedilnik, mikrovalovno pečico, hladilnik in zamrzovalnik. Prostora za shranjevanje je ogromno. Če želimo, lahko vgradijo dodaten hladilnik, vinsko klet, ledomat, pomivalni stroj ali pa pralno sušilni stroj.

V standardni izvedbi ima jadrnica tri kopalnice. Ena je med kuhinjo in levo krmno kabino, druga nasproti kuhinje na desni strani plovila in tretja v premcu, poleg lastniške kabine. Desna in prednja imata ločeno tuš kabino . Salon se razprostira čez celotno širino plovila. V levem delu, pred kuhinjo je sedežna garnitura v obliki črke U, ter klop na desni strani. Prostora je dovolj za osem oseb. Miza je zložljiva in nastavljiva po višini. V kolikor je spuščena, iz sedežne garniture na levi strani nastane udobna postelja za dve osebi. Plovilo je možno naročiti tudi v čarter različici s petimi kabinami. V tem premeru se moramo odpovedati kopalnici na desni strani, kjer je soba s pogradom, ter prednja lastniška kabina je nekoliko manjša, saj je v premcu plovila še kabina za skipperja.

Zaradi široke krme sta obe kabini prostorni . Leva ima dvojno posteljo, desna pa dve ločeni postelji. V standardi izvedbi imata vsaka svojo kopalnico.

Pri izdelavi pohištva so uporabili nove materiale, ki so trpežni in lahko. Teža jadrnice znaša 18.900 kg. Vgrajen ima 800 litrski rezervoar za sladko vodo in 600 za gorivo. V standardni različici je vgrajen Volvo Penta motor s 75 KM, opcijsko pa se lahko odločimo za močnejši različici s po 110 ali celo 150 KM. V osnovni različici ima kobilico na globini 2,90m. Za bolj športno naravnane lastnike je možno jadrnico naročiti s kobilico na 3,15m globine.

Grand Soleil 58 Performance ima CE ceritifikat »A« Ocean in je registrirana za 12 oseb, kar bo navdušilo tiste, ki bi se radi podali na daljše plovbe v Mediteran in preko oceanov.

Petek 25 Nov 2016

Danes poteka že šesti dan plovbe preko Atlantika na letošnji regati ARC. Slovenska ekipa Just Perfect, ki je predvčerajšnjim zgubila nekaj mest, je zopet zajadrala hitreje in se vrnila na drugo mesto v razvrstitvi potovalnih bark.

Na prvem mestu v skupni razvrstitvi prepričljivo pluje maksi jadrnica Rambler 88. Plujejo izjemno hitro. Prepluli so že preko 1700 nmi in do cilja jih loči le še 1000 nmi. Z 150 nmi zaostanka jim sledi jadrnica  Triform (VOR 70-MLT004). Jadrnica Sanya, ki je prav tako tipa VOR 70 (Volvo Ocean race 70) na tretjem mestu zaostaja že skoraj 500 nmi.

V skupini potovalne barke B vodi hrvaška jadrnica More Fun. Do cilja jih loči še 1830 nmi. Plujejo s hitrostjo 7,4 vozla. Na drugem mestu v skupini in odličnem 25 v skupni razvrstitvi, pluje slovenska posadka Just Perfect na jadrnici Lady Nor. Za Hrvati trenutno zaostajajo 50 nmi, pred zasledovalno ekipo Angels' Share iz Velike Britanije pa imajo 20 nmi prednosti.

Druga slovenska posadka na jadrnici Siberia, ki pluje v skupini Potovalne jadrnice A trenutno pluje na desetem mestu v skupini, med vsemi jadrnicami pa na zavidljivem 46 mestu.

Z jadrnice Lady Nor se nam je javil skipper Sandi Fon in strnil vtise s plovbe tretjega in četrtega dne:

Dan 3: »Dobro jutro. Bliža se jutranja zora, vse poteka OK, imamo nekaj težav z elektriko, ampak jih uspešno rešujemo. Na barki imamo dva serviserja, ki sproti popravljata napake po barki, ki pa so ob takih razmerah pričakovane.  Naša trenutna lokacija je 27:16;7N, 026: 32,598 W. Bližamo se naši začrtani kontrolni točki 2. Ko jo dosežemo, bomo pluli še višje proti tretji in četrti kontrolni točki (27:00,00 N, 034:08 W). Piha konstantnih 25 vozlov vzhodnika.

Zelo vas pogrešamo.«

Dan 4: »Živjo vsem, danes je četrtek 24.11. ura 14.00, pozicija 27:37.810 N, prekrasen sončen dan. Za nami sta še dva prečudovita jadralska dneva, ki jih ne bomo nikoli pozabili. 48 ur polnih jader, visokih valov, neviht in jadranja na polno.

Danes smo zjutraj prejeli trenutne rezultate, ki so nam povedali, da smo nazaj v igri, kar nam je še dodatno vlilo energije in zagona. Nadoknadili smo ogromno, a do konca regate je še 2.000 nmi, zato ni čas za veselje. Spili smo nagradno pivo, in gasa naprej. Utrujenosti še ni čutiti.

Odločili smo se nadaljevati po začrtani severni ruti in vztrajati na taktiki izogibanja šibkejšim vetrovom na račun višje hitrosti, a z daljšo potjo.

Večina bark, ki smo jih zaznali v naši “bližini” na radar-ju je zavilo južno, med šibkejše vetrove…

Barka se odziva odlično, vzdržujemo povprečno hitrost v zadnjih 10. urah višjo od 10ih vozlov, najvišja  hitrost je bila danes 14,7.

Ko pišem ta tekst Branko in Josip kuhata in se ne pustita motiti, čeprav ležimo na boku, danes imamo na jedilniku piščanca in polento na žaru in zeljnato solato, res brez besed. Super ekipa.

Vsem domačim in prijateljem sporočamo da smo vsi zdravi in vas vse lepo pozdravljamo.«

Preberite tudi: 


Dve slovenski posadki na letošnji ARC 2016 zapluli v Atlantik

Prvih 24 ur plovbe slovenske ekipe Just Perfect na ARS 2016


Petek 25 Nov 2016

Gumenjaki so pri Slovenci iz leta v leto bolj priljubljeni. Mnogi lastniki se že zavedajo pomena rednega vzdrževanja in temu namenjajo pozornost takoj po končani sezoni, spet drugi pa za to sploh ne poskrbijo in šele na naslednjem dopustu ugotovijo, da jim plovilo pušča.

Material - definicija: hypalon in pvc

V mnogih primerih sta materiala zelo podobna: moderna tehnologija in napredek na področju PVC materiala zmanjšujeta to razliko korak za korakom. Iz praktičnega vidika pa so najpomembnejše razlike sledeče:

Odpornost na temperaturo – HYPALON je najboljša izbira v toplih klimatskih območjih (ekvator, tropsko in subtropsko podnebje), kjer je površina čolna izpostavljena temperaturi do 80 ali 90 stopinj Celzija. Tudi PVC je na teh območjih zelo uporaben, vendar je pri njegovi uporabi potrebno biti nekoliko bolj previden. V srednje toplih in hladnih okoljih med materialoma ni razlike.

Življenjska doba – PVC je bolj občutljiv na UV radiacijo kot HYPALON, vendar posebni kemični dodatki skorajda odpravijo to razliko. 10 letna življenjska doba PVC čolna je več kot realistična.

Cena – HYPALON materiali so trenutno 5-6x dražji od PVC, kar pomeni, da so tudi Hypalon čolni v primerjavi skorajda enkrat dražji od zložljivih PVC čolnov in 40-60% dražji od PVC čolnov s trdim dnom.

Nega in pregled

Poznamo dve vrsti gumenjakov, manjši imajo napihljivo dno, večji pa praviloma trdno dno. Pri trdem dnu je pomembno, da se ga po sezoni dobro očisti in zaščiti pred vplivi vode. Prva možnost je izbira vzdrževalca (antifouling), prav tako pomembno pa je redno čiščenje in sprotno krpanje majhnih poškodb. V kolikor vam med sezono to ni uspelo, je sedaj zadnji čas, da opravite vse potrebno še pred zimovanjem.

SEZNAM ČISTIL IN PREMAZOV: na tej povezavi

Najboljši način za zimovanje je, da čolna seveda ne puščate na odprtem – samo zamislite si ga pod kupom snega. V primeru, da na žalost nimate možnosti zimovanja in bo čoln ostal na odprtem, si zapomnite spodnje nasvete:

Nizke temperature: Niso škodljive za tekstil (najnižje delovne temperature za večino tekstilnih izdelkov na čolnu so do -30 stopinj Celzija), toda nekatere omejitve obstajajo – nekateri materiali v nizkih temperaturah izgubijo svojo elastičnost in se lahko poškodujejo pri premikanju na nizki temperaturi. Pred premikanjem take materiale najprej ogrejte na sobni temperaturi.

Prevleka

Za dolgoročno zimovanje standardne prevleke niso dovolj. Primerna prevleka je nekoliko večja, z dodatnim prostorom ob straneh, ki dopušča kroženje zraka. Prevleka mora biti tako velika, da zajame celoten čoln, ne samo zgornjih površin. Dober primer tega je izgradnja 'okvirja' okoli prevleke, ki spominja na šotor.

Na voljo pa imate tudi možnost zimovanja v največjem prodajno servisnem centru na Štajerskem – podjetju Moto-Nautika.

V času zimovanja je vaše plovilo pod njihov oskrbo, kar pomeni, da so vam na voljo naslednje storitve: SERVIS | ČIŠČENJE TRUPA | KONZERVACIJA | POLIRANJE TRUPA | NOTRANJE ČIŠČENJE.

POVEZAVA DO ZIMOVANJA PLOVIL: na tej povezavi

Za vse dodatne informacije in vprašanja vam je strokovno osebje na voljo preko telefonske številke: 02 629 04 00 ali preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Sreda 23 Nov 2016