Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V francoskem mestu Crozon-Morgat pa se je z zadnjimi plovi zaključilo evropsko prvenstvo razreda laser 4.7. Od slovenskih predstavnikov je po dvanajstih odjadranih plovih najvišje uvrščena Lin Pletikos, ki v konkurenci 88 jadralk prvenstvo končuje na desetem mestu. Naslov evropske prvakinje je osvojila Belgijka Anouk Geurts, na drugo mesto se je uvrstila Italijanka Federica Cattarozzi, tretje mesto pa je osvojila Nizozemka Annabelle Westerhov.

Med jadralci se je Taš Kolman v konkurenci 212 jadralcev uvrstil na končno 90. mesto, Nicolo Kravanja na 152., Luka Lovrič na 165., Maj Musa-Olivieri na 167. in Toni Rebec na 174. mesto. V konkurenci jadralcev do 16 let pa je Luka Lovrič prvenstvo končal na 64., Toni Rebec pa na 70. mestu. Naslova evropskega prvaka se je veselil Grk Dimitris Papadimitriou, drugi in tretje mesto pa sta osvojila italijana Guido Gallinaro in Alessandro Fornasari.

Vir: JZS.si; Foto:  Thom Touw Photograph

Nedelja 10 Jul 2016

V Aarhusu na Danskem se je danes zaključilo mladinsko svetovno prvenstvo razreda finn. Flota finnov je odjadrala še dva plova, skupaj trinajst.

Edini slovenski predstavnik Jan Orel z današnjim 29. in 23. mestom prvenstvo končuje na skupnem 29. mestu. Zmage in naslova svetovnega prvaka se je veselil Nemec Phillip Kasuske, na drugem mestu prvenstva je končal Čeh Ondrej Teply, tretje mesto pa je osvojil Argentinec Facundo Olezza.

Vir: JZS.si; Foto: Robert Deaves / Finn Class

Nedelja 10 Jul 2016

Aquijo je spekatakularna jadrnica iz ladjedelnice Oceanko. V dolžino meri kar 85 m in je trenutno največja visoko zmogljiva jadrnica tipa ketch na svetu.

Jadrnica Aquijo je zgrajena v ladjedelnicah Ocenako in Vitters. Lastniku jo bodo dostavili v kratkem. Oblikovanje jadrnice je izdelalo podjetje Tripp Design. Zagotavljajo, da bo jadrnica imele izjemne jadralske sposobnosti in bo izjemno hitra. Notranjost je oblikoval studio Dölker + Voges, ker zagotavlja udobje, luksuz in eleganco. Jadrnica bo opremljena z najnovejšimi  tehnologijami. Nekatere bodo v navtiki uporabljene prvič.

V Ocencu pravijo, da je Aquijo prva iz serije, da je zanimanje veliko in da bomo na oceanih v prihodnjih letih videli več takšnih jadrnic.

Petek 08 Jul 2016

Z odprtjem novega Panamskega prekopa konec prejšnjega meseca, je bilo pričakovati, da bodo kmalu padli raznovrstni rekordi.

Prva številka, ki je podrla rekord je 829.468. To je znesek v dolarjih, ki ga je za plovbo skozi kanal morala plačati kontejnerska ladja MOL Benefactor. Do sedaj je bil največji znesek 575.545 USD.

Kanal je ladja preplula 1.7.2016 in je prva neopanamax ladja, ki je preplula novi kanal. Pred njo ga je preplulo že preko 30 ladij, vendar so bile vse velikosti panamax in bi ga lahko preplule tudi skozi stari sistem zapornic.

Kapaciteta ladje MOL Benefactorr je 10.000 TUE. V prihodnjih mesecih lahko pričakujemo, da bo skozi kanal zaplula še kakšna večja ladja. Trenutno je termin za plovbo skozi novi kanal v letošnjem letu rezerviralo že 174 ladij. Vodstvo Panamskega kanala še noče razkriti kdo so naročniki in s kakšnimi ladjami bodo pluli skozi kanal. Nov sistem zapornic je dovolj velik, da bo omogočal prečkanje kontejnerskim ladjam s kapaciteto 13.000 TEU. Ker se cena prehoda zaračunava na osnovi velikosti ladje in kapacitete, lahko v kratkem pričakujemo, da bo nekdo za prečkanje prekopa plačal sedemmestno številko.

Petek 08 Jul 2016

Pred otokom Vis se je včeraj zgodila huda pomorska nesreča. Za poškodovane so morali organizirati helikopterski prevoz do bolnice v Splitu.

Včeraj okoli 14.00 ure je prišlo do težke pomorske nesreče na severovzhodnem delu otoka Vis. Sedem in pol metrov dolg gumenjak s183 kW motorjem je s polno hitrostjo trčil v premec 13 metrske jadrnice. V času nesreče je bilo na gumenjaku šest švedskih turistov in hrvaški voditelj čolna. Na jadrnici, ki je v lasti hrvaškega čarterskega podjetja, je bilo šest belgijskih turistov, za krmilom pa je bil hrvaški skipper. Vsi potniki na gumenjaku so pri trku utrpeli težje telesne poškodbe. Ena članica posadke je utrpela težje poškodbe glave, dva moška pa več zlomov reber in ključnice. Trije člani posadke so bili leže telesno poškodovani.

Po trku je jadrnica sama odplula v luko Vis. V levem premčnem delu je poškodovan trup in jadrnica ni več varna za plovbo. Gumenjak je takoj po nezgodi odplul v luko Hvar, kjer so oskrbeli ponesrečence. Ker so bili težko poškodovani, so ob 18.05 uri organizirali helikopterski prevoz v klinični center v Splitu.

Vir: MMPI.hr

Četrtek 07 Jul 2016

Za jadralkami in jadralci je še en dan evropskega prvenstva razreda laser 4.7. Lin Pletikos je tudi danes odlično nadaljevala in zabeležila še sedmo in tretje mesto in je po treh dneh jadranja na drugem mestu, s tremi točkami zaostanka za tretje uvrščeno Belgijko Anouk Geurts. Na tretjem mestu po šestih plovih pa je Italijanka Federica Cattarozzi. Med jadralci je Taš Kolman po današnjem dnevu na 70. mestu, Nicolo Kravanja 150., Luka Lovrič na 164., Toni Rebec 165., mestu in Maj Musa-Olivieri na 182. mestu. Na vrhu razvrstitve je Turek Rasim Yasar, ki mu sledi Italijan Elia Vitali, na tretjem mestu pa je Norvežan Uffe Tomasgaard.

Vir: JZS.si; Foto: Thom Touw Photography

Četrtek 07 Jul 2016

Grand Golden line 500 je popolnoma novejša različica najprestižnejše linije kanadskega izdelovalca napihljivih čolnov. V družino prinaša kar nekaj novosti: boljše plovne lastnosti, večjo izbiro barvnih kombinacij in zavidljivo prostornost ter udobje. Na pogled zelo privlačen in hiter družinski čoln omogoča hitre premike do hitrosti nad 40 vozlov ali 75 km/h.

TRUP

Plastični del trupa ima globok V prerez, ki omogoča mirnejšo plovbo po valovitem morju, nekoliko povišan kalup pa učinkoviteje ščiti pred pršenjem. Patentirana HSH oblika dna omogoča izredno hitro izglisiranje in malo upora, torej pripomore k dobrim plovnim lastnostim in majhni porabi goriva. Tako kot dno so tudi vsi palubni deli iz vakumirane stekloplastike, pod katerimi se skriva veliko odlagalnega prostora. Izdelava je zelo natančna in kakovostna. Tubusi premera 50 cm premorejo pet komor, ki zagotavljajo dodatno varnost. Izbiramo lahko med Mirasol in Hypalon materialom, odvisno od zahtevnosti uporabe, pa tudi barve in sicer od belo- -sive, svetlo-temno sive, kaki-sive, črno-sive ali rdeče-sive.

PALUBA
Paluba je zelo uporabno razdeljena. Krmni del je v bistvu čvrst stekloplastični odlitek. Čisto zadaj ob motorju sta plavalni polici z lestvijo. Zaključki tubusov so prav tako stekloplastični z uporabn stopničko za skok v vodo, prestop na kopno ali drugo plovilo. Pred motornim škafom je privzdignjen del s krmarsko klopjo, ki je zaščitena z držali iz nerjavnega jekla. Tukaj je navigacijski lok, ki daje čolnu poleg uporabnosti tudi bolj športen videz. Krmarska konzola je širša in dovolj velika za vse instrumente, tudi za HI-FI napravo ter GPS ploter. Kljub nizkemu steklu je krmar zaščiten pred vetrom in ima dober pregled nad okolico.

Majhen suh prostor pod volanom bo prišel prav za občutljivejše naprave in dokumente. Na premcu je v tubuse ugreznjena stopnica za prehod na kopno, ki premore še navigacijske luči in privezno ugrezljivo bitev. Za privez skrbita še dve ugrezljivi bitvi na krmi, sidro pa je pospravljeno v prostornem sidrniku, v katerega lahko pospravimo še kakšen kos opreme.

Več prostora za odlaganje je še v zajetnem skladišču pod prednjim sediščem, sedežem pred krmarsko konzolo in pod klopjo v krmi, kjer je tudi posoda za gorivo, spodaj pa je še zbiralni kalužni prostor z električno črpalko.Potniki se lahko udobno namestijo poleg krmarja in v prednjem delu čolna, ki pa ga z asimetrično polico lahko spremenimo tudi v udobno ležišče. Seveda pri Grandu niso pozabili na odlagališča za pijačo in bimini nadgradnjo, ki nas bo varovala pred pekočim soncem. Po vsej dolžini je veliko različnih držal, od kovinskih ograjic do jermenskih ročajev, kar je za varnost na hitrem čolnu izredno pomembno, poleg tega pa daje čolnu izredno kompakten in eleganten videz.

OSNOVNE LASTNOSTI:

Dolžina: 495cm
Širina: 230cm
Premer tube: 50cm
Teža gumenjaka: 435kg
Nosilnost: 1000kg
Število potnikov: 10 oseb
Motor - priporočeno: 90KM
MAX moč motorja: 115KM


DODATNA OPREMA:

- Hypalon material
- paket za vleko smučarja
- GRAND LUX paket
- varnostni ventil
- odstranljiva mizica s podstavkom
- snemljiva sprednja sončna ploščad
- 2x vgrajen nosilec za vleko smučarja na vodi
- zadnja razširjena ploščad z lestvijo
- tenda bimini - top
- nadgradnja oblazinjena
- sprednja zaščitna ograja


YAMAHA izvenkrmni motor F40/60


Yamahin sistem za elektronsko vbrizgavanje goriva (EFI) nudi izjemno moč pri veliki hitrosti in več navora pri srednjih vrtljajih ter ima izredno varčno porabo goriva. Sistem PrimeStart™ omogoča tako enostaven zagon motorja kot pri avtomobilu in ker je to Yamaha, je zagon zanesljiv ob vsakem poskusu. Z edinstvenim širokokotnim sistemom Power Trim & Tilt pa boste imeli popoln nadzor.

Yamahina zaščita pred krajo (Y-COP) ščiti vaš motor z daljinsko blokado motorja kot pri avtomobilih, zato boste lahko popolnoma brez skrbi.

REDNA MPC KOMPLETA
25.850,00€

Od 06.07.2016 naprej Grand G500HGLF z:
dodatno opremo,
montažo in
izvenkrmnim motorjem Yamaha F40/600HP
ŽE ZA 18.615,00€ + ddv

Več o plovilu: Grand GH500

Dobava v par dneh!
Več informacij na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali 02/629 04 01
>> 5 let garancije na čoln, 2+1 leto garancije na motor

Sreda 06 Jul 2016

V preteklem članku (na tej povezavi) smo že napisali nekaj nasvetov za varno in zanesljivo sidranje z uporabo enega sidra, tokrat pa se bomo posvetili tehnikam sidranja z dvema sidroma ali sidrom in vrvjo.

1. Sidranje in privez krme na obalo

V številnih sidriščih na Jadranu je običajno premalo prostora za sidranje večjega števila plovil. Če za sidranje uporabimo samo sidro, bomo okrog njega potrebovali velik prostor po katerem se bomo premikali zaradi spremembe smeri vetra. Plovila bodo sicer vsa spremenila svojo lego, vendar ne hkrati. Če v sidrišču vlada brezvetrje, potem bodo plovila krožila okrog svojih sider neenakomerno, kar povečuje možnost trka plovil. Podobna situacija je tudi pri sidranju v majhnih in ozkih zalivih, ko se lahko zaradi spremembe smeri vetra preveč približamo obali. Tretja situacija, ki nas bo prisilila v privez plovila na obalo ali sidranje z dodatnim sidrom, bo takrat, ko se bomo hoteli zasidrati v zalivu, kjer so že druga plovila, ki so privezana tudi na obalo. Pravilo "Kdor prej pride, prej melje."

Ko priplujemo v zaliv v katerem se nameravamo zasidrati in krmo privezati na obalo, si moramo najprej poiskati primerno mesto. Preveriti moramo globine, kjer bomo spustili sidro, koliko sidrne verige ali vrvi bomo morali spustiti, kolikšna je globina pri obali, kjer bo krma plovila in kateri so primerni objekti za privez krme plovila na obalo. Ker je v številnih državah prepovedan privez plovila na drevesa (nap. Hrvaška), moramo najti druga primerna mesta. Na obali bomo vedno našli skale ali izbokline v skalah, kamor se lahko privežemo. Pomagamo si lahko tudi z manjšim sidrom, ki ga zagozdimo med skale na obali.

Pri izbiri mesta za ta način priveza moramo upoštevati še dva pomembna dejavnika:

1. plovilo privežemo čim bolj pravokotno na obalo
2. izogibati se moramo mestom, kjer lahko v plovilo piha bočni veter ali pa nas zajame bočno valovanje

Ko najdemo primerno mesto, se zasidramo. Ne pozabimo preverit, če je sidro prijelo. Šele nato krmo plovila privežemo z vrvjo na obalo. Pri privezovanju vrv ne smemo preveč napeti. Da bi sidro dobro držalo, mora biti čim več verige na morskem dnu. Zato vrv napnemo le toliko, da se veriga rahlo usloči. Kljub temu, da smo privezani v dveh točkah, se moramo zavedati, da se bo plovilo še vedno premikalo. Premiki bodo majhni in le v smeri levo in desno naprej-nazaj pa le toliko kolikor dopušča nenapeta veriga. Bočne premike lahko dodatno zmanjšamo s privezom dodatne vrvi na krmi plovila. Bolj kot bosta priveza na obali razmaknjena, manjši bodo premiki plovila.

Dodaten nasvet:
Pri privezovanju vrvi na skale, ne pozabimo, da moramo z vrvjo dvakrat obkrožiti privezno mesto. S tem bomo zmanjšali drsenje vrvi in preprečili, da bi se vrv na ostrih robovih pretrgala. Prav tako se zveča trenje in zmanjša sila, ki zateguje vozel.

2. Sidranje z dvema sidroma (premec + krma)

Sidranje z dvema sidroma je zelo podobno sidranju s privezom krme na obalo, le da smo nekoliko bolj fleksibilni glede izbire prostora. Sidramo lahko dlje od obale in ni potrebno iskati primernega mesta za privez na obali. Način je primeren za sidranje v sidriščih z malo prostora, ni pa primeren za mesta, kjer nas lahko pričakujemo močnejše bočne vetrovi ali valove. Poskrbeti moramo tudi za dovolj dolge sidrne verige oziroma vrvi.

Ko si v zalivu poiščemo primerno mesto za sidranje, preverimo tudi globine na katerih bomo vrgli sidra. Najprej zasidramo sidro na premcu plovila. To pomeni, da spustimo sidro, dovolj dolgo verigo ali vrv in preverimo, če se je sidro vkopalo in drži plovilo. Nato se s počasno vzvratno plovbo in spuščanjem dodatne sidrne verige, pomikamo vzvratno proti poziciji, kjer bomo spustili krmno sidro. Sidro spustimo in sidrno verigo in se s počasno plovbo naprej, pomaknemo proti poziciji, kjer bo plovilo zasidrano. Istočasno skrajšujemo sidrno verigo na premcu plovila. Preverimo, če se je sidro na krmi vkopalo in drži plovilo.

3. Sidranje z dvema sidroma na premcu v "V"

Sidranje z dvema sidroma v obliki črke v je izjemno primerno za sidrišča, kjer sidro na morskem dnu slabše drži, kjer je malo prostora ali kadar pričakujemo spremembo vremena. Gre za klasičen način sidranja z dvema sidroma, kjer sta obe pritrjeni na plovilo na premcu. Ko je plovilo zasidrano, naj bo kot med verigama med 45° in 90°.

Ko najdemo primerno mesto za sidranje spustimo prvo sidro. S počasno vzvratno plovbo v smeri z vetrom, spuščamo sidrno verigo do primerne dolžine ter preverimo, če je sidro prijelo. Nato s plovbo v veter in na primerni razdalji desno ali levov od prvega sidra, zaplujemo do iste višine, kot smo spustili prvo. Spustimo drugo sidro, enako dolžino sidrne verige kor pri prvem sidru, ter z vzvratno plovbo preverimo, če je sidro prijelo. Dolžini obeh sidrnih verig ali vrvi še enkrat prilagodimo.

V primeru spremembe smeri vetra ali morskega toka bomo morali prilagoditi dolžini sidrnih verig ali pa celo ponovno sidrati. Kljub tej slabosti, pa ima ta način tudi dve pomembni prednosti. Zelo zmanjša potreben prostor za sidranje in v dnu kjer sidro slabo drži, se sila porazdeli na dve sidri. A zapomnimo si, vedno bo eno sidro nekoliko bolj obremenjeno kot drugo. 

Več nasvetov za varno sidranje:

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

Teorija sidranja 1.del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Sreda 06 Jul 2016

Pravkar je cilj priplula prva jadrnica in uspešno zaključila letošnjo regato Clipper Round the Wordl Race.

Kljub temu, da je včeraj na prvem mestu plula domača ekipa Derry~Londonderry~Doire s prednostjo 7,5 nmi pred drugo ekipo LMax Exchange, se jim ni uresničila velika želja, da prvi priplujejo v domače pristanišče. Cilj regate v severno irskem mestu Londonserry-Derr je prva preplula ekipa Lmax Exchange. Pripluli so danes ob 12.434 uri. Za plovbo preko Atlantika so potrebovali 15 dni 11 ur. V zadnjem delu etape so se najbolje znašli v šibkejših vetrovih in prehiteli ekipo Derry~Londonderry~Doire, ki je vodila večino zadnje etape. Kmalu bomo v cilju videli še štiri ekipe. Le še milja do cilja loči ekipo Derry~Londonderry~Doire, 20 jih mora prepluti še ekipa Clippertelmed+, dobrih 30 ekipa Great Britan in 40 ekipa Unicef.  Ostale ekipe do cilja loči še preko 100 nmi in bodo verjetno priplule šele jutri. Najslabše trenutno napreduje ekipa Ichorcoal, ki jo do cilja loči še 870 nmi in bodo potrebovali še nekaj dni.

Kakšni bodo končni rezultati regate, še ni popolnoma jasno, stopničke pa so že oddane. Prvo mesto bo zasedla ekipa Lmax Exchanege. Pred etapo je vodila 10 točk, z današnjo zmago pa si je priborila še novih 12. Točkam bodo prišteli še dodatne, ki so si jih priborile ekipe na oceanskem šprintu, vendar te ne bodo spremenile razvrstitve na vrhu lestvice. Drugo mesto bo najverjetneje pripadlo ekipi Derry~Londonderry~Doire, ki je v skupni razvrstitvi na drugem mestu in tudi danes bo zasedla drugo. Glede na trenutne pozicije na morju, bo tretje mesto pripadlo ekipi Great Britan. V skupnem seštevku imajo 4 točke prednosti pred četrto ekipo Garmin, trenutno pa 100 nmi prednosti, kar bo verjetno zadostovalo za stopničke v skupni razvrstitvi.

Sreda 06 Jul 2016

Štirje jadralci so se 28.6.2016 z obale pri mestu Charleston v ZDA odpravili na jadranje. Na odprtem morju je njihova jadrnica utrpela poškodbe trupa. Voda je začela hitro udirati v plovilo. Jadrnica se je prevrnila. Štirje člani posadke so pravilno ukrepali, vzeli reševalne jopiče, signalne rakete in EPIRB ter ostali na jadrnici. To je bila hkrati tudi edina pravilna odločitev, saj v morju, kjer je prišlo do nesreče ne manjka morskih psov. Ker so imeli s seboj tudi kamero, so uspeli posneti reševanje. Naprava EPIRB je oddala pozicijo plovila in do njih je priletel helikopter obalne straže.

Sreda 06 Jul 2016