Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V soboto in nedeljo, 12. in 13. novembra, so se mladinski razredi pomerili na tradicionalni Martinovi regati v organizaciji JK Burja. 159 jadrnic v razredu optimist ter 12 v razredu laser 4.7 je zastopalo 20 različnih klubov iz Italije, Madžarske, Avstrije in Slovenije, mladi jadralci pa so svoje odlično tekmovalno znanje in spretnosti preizkusili na regatnem polju izpred Izole v precej dobrih razmerah za ta letni čas.

Rezultati:

OPTIMIST SKUPNO

1. Jeney Mate – Spartacus (HUN)
2. Nina Cattai – CDV Muggia (ITA)
3. Daniel Cante – JK Izola (SLO)

OPTIMIST DEKLICE

1. Nina Cattai – CDV Muggia (ITA)
2. Celestina Sabadin – JK Pirat (SLO)
3. Sophie Fontanesse – LNI Grado (ITA)

OPTIMIST KADETINJE

1. Lisa Vucceti – SVBG Trieste (ITA)
2. Rebecca Geiger – CDV Muggia (ITA)
3. Katja Filipiš – JK Jadro (SLO)

OPTIMIST KADETI

1. Luca Centazzo – TPK Sirena (ITA)
2. Borda Levente – Spartacus (HUN)
3. Luka Zabukovec – JK Jadro (SLO)

LASER 4.7 SKUPNO

1. Taš Kolman – JK Burja (SLO)
2. Janez Zabukovec – JK Jadro (SLO)
3. Andrej Fras – JK Izola (SLO)

LASER 4.7 DEKLETA

1. Sandra Lipovec – JK Pirat (SLO)

Vir: JZS.si; Foto: Matija Knez & Dragan Sinožič, Video: Dragan Sinožič

Petek 18 Nov 2016

Čeprav je Ranieri International eden vodilnih izdelovalcev velikih plovil, pa je prvi poskus nad 11 metrov vsekakor velik zalogaj. Ranieri je znan po kvalitetni izgradnji in očesu za detajle, serija Cayman pa je še dodatno zagotovila zagotovila, da znajo razmišljati na veliko. Debitantski Next 370 SH je zaključni preizkus ladjedelnice v Soveratu, južni Italiji.

Ustvarjalci tega 11-metraša so pred izidom bili s praznimi listi postavljeni pred možnostjo ponavljanja znanih izbir ali izbrati nekaj inovativnega v smislu izgleda in tehnike gradnje. Seveda so izbrali drugo možnost, zahvaljujoč kvaliteti izdelave se lahko pohvalijo z A certifikatom v kategoriji dizajna, in tako je novi Next 370 SH pred nami.

Poleg dejanskih novosti pa Next 370 SH ponuja tudi inovativne rešitve na zelo klasični postavitvi. Jedilni kot, žar, stoli in armaturna plošča so na znanih mestih in vgrajeni z enako natančnostjo kot vse ostale podrobnosti.

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Next 370 SH

OGLED PLOVIL RANIERI NA ZALOGI // SUNDECK LINIJA // SLOVENIJA (Miklavž na Dravskem polju):

RANIERI SHADOW 19

Najmanjši član družine Sundeck, Ranieri Shadow 19, niti najmanj ne zaostaja za večjimi člani družine. Ima prostoren krmarski del in sprednjo ploščad za sončenje. Gre za izredno raznolik čoln, ki bo postal nepogrešljiv del družine pri ribolovu, sprostitvi, potapljanju, smučanju na vodi ali pa pikniku z družino ali prijatelji. Sprejme 7 oseb in ponuja dve ležišči, pri svojih 5,65m pa tehta le 672kg, tako da ga boste na prikolici lahko vzeli s seboj praktično kamorkoli. Ponuja možnost vgradnje rezervoarja za vodo in gorivo, poganjate pa ga lahko z motorjem moči do 140KM. Je okreten in stabilen, tako da se bo odlično odnesel med vožnjo in med mirovanjem. Zaščitna ograja iz nerjavečega stekla bo še dodatno zaščitila otroke na krovu in služila kot držalo med plovbo. Majhen, a strupen!

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Shadow 19

RANIERI SHADOW 20

Ranieri Sundeck Line SHADOW 20 nam ponuja komfortne lastnosti čolna, kot je manjša kabina z možnostjo WC-ja, ki se skriva v sprednjem delu čolna pod zelo prostornim sprednjem ležiščem, pokritim z blazinami. V sami kabini imamo možnost vgraditve hladilnika, kjer so tudi ležišča – dovolj velika za 2-3 osebe. Zunanjost čolna je izjemno elegantna in prepredena z detajli, ki bodo očarali tudi najbolj ostro oko. V zadnjem delu je priročna kuhinja z umivalnikom, za katero pa ni potrebno skrbeti, da nam bo zavzela prostor. Armaturna plošča je zelo pregledna, pred njo pa se nahaja zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ščiti krmarja, prav tako pa dela senco vgrajenim instrumentom, ki so tako bolje vidni. Krmarska klop je udobna, z naslonjalom in omogoča sedenje krmarju in sokrmarju.

VEČ INFORMACIJ O PLOVILU: Ranieri Shadow 20

GENERALNI UVOZNIK ZA SLOVENIJO IN HRVAŠKO - MOTO-NAUTIKA d.o.o.

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci iz podjetja MOTO NAUTIKA, preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

Sreda 16 Nov 2016

New Years Dinner & Party Z Nejc Lombardo

Sreda, 14.12.2016 ob 19.00 uri, Restavracija Glažuta, Dunajska 119, 1000 Ljubljana

Burin Yachting Club vas vabi v sredo, 14. decembra 2016 ob 19.00 na Impression Night / After Party ISW 16, ki bo v znamenju spominjanja doživetih letošnjih dogodkov in jadranj. Skupaj bomo naredili tudi plane za prihajajoče leto 2017 ter ob pogostitvi restavracije Glažuta in živi glasbi nazdravili v 2017. Presenečenj in medsebojnega obdarovanja ne bo manjkalo.

Okvirni program večera:

19.00 Registracija gostov in welcome drink (prvih 50 gostov prejme novoletno darilo organizatorja)

20.30 Finger food

-  Šunka v testu z jajčnim hrenom
-  Zelenjavni ocvrti zavitek
-  Mozzarela z jalapeno papriko
-  Pršutova ščipalka s skuto in pistacijo
-  Lososov pate na kruhku
-  Parmezanova lizika z čilijem
-  Domače bombetke

21.00 Skupaj nazdravimo ekipi Klobasarne, ki je bila na vseh letošnjih dogodkih v organizaciji BYC in skupaj bomo imeli čas za pokušino Kranjske Klobase

21.30 Topla predjed v veliki ponvi pred gosti (morsko)

- Črna sipina rižota, parmezan
- Morski njoki s školjkami

22.00 Spomnili se bomo zmagovalcev S.o.S jadranja, Marinade, regate za PS, skipperja leta e-navtike in seveda vseh zmagovalnih ekip letošnje regate Impression Sailing Week. Doživeli bomo tudi ponovitev glasbene točke Mile Vilarja, ki je na letošnjih karaokah prejel naziv »Burin Golden Voice«

22.00 Topla predjed v veliki ponvi pred gosti

-  Piščančji curry z rdečo papriko
-  Mongolsko meso s porom in govedino
-  Zelenjavni konkase s feta sirom
-  Pečena mešana zelenjava
-  Siciljanski krompir z olivami in češnjevcem

23.00 Finger food sladice

-  Pehtranov zavitek
-  Čokoladni pops
-  Pomarančni minjon z glaziranimi orehi

24.00 Na ploščadi pred restavracijo ob ognjemetu s penino v roki skupaj nazdravimo bližajočemu se 2017

Po polnoči tudi

- Ješprenj s klobaso

Ob dobri glasbi in dobri pogostitvi restavracije Glažuta bo pijača večera Bacardi Cola, Razz Mojito in Mojito.

Tudi tokrat bomo podelili atraktivne nagrade organizatorjev in partnerjev (vikend jadranje, Elan smuči,....)

Vaša oblačila naj ne bodo večerne toalete temveč casual s povdarkom na rdeči in črni barvi.

Vstop na Impression Night večer je zagotovljen vsem ljubiteljem navtike, ki so s strani Burin Yachting Cluba prejeli vabilo v elektronski obliki ali so prisotnost potrdili preko vabila na Facebook strani.

Vstopnina Impression Night večera znaša 20 EUR na osebo in se zaradi omejenega števila gostov plača preko TRR IBAN SI56 0317 1100 0882 585 (SKB d.d.) / SWIFT: SKBASI2X / ŠPORTNO DRUŠTVO BURIN, ROJČEVA ULICA 26, 1000 LJUBLJANA.

Plačila preko TRR prosimo, da poravnate do ponedeljka 12.12.2016. Vsi vplačani boste z imenom in priimkom vpisani v GUEST LISTI na vhodu.

Prvim 50 vplačanim rezervacijam pripada zgoraj omenjeno novoletno darilo – majica CREW ISW 2016.

Vsi, ki boste plačilo vstopnine po 25 Eur izvedli na licu mesta vas prosimo, da udeležbo z imenom, priimkom, naslovom ter elektronskim naslovom potrdite na e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. do ponedeljka, 12. decembra 2016, do 13.00 ure. Število gostov je omejeno in vam priporočamo, da si vpis na listo zagotovite čim preje obenem pa ceneje s plačilom preko TRR-ja.

Za vse povabljene goste na Impression Night je organizirano brezplačno parkirišče ob restavraciji Glažuta na Dunajski cesti 119, Ljubljana.

Morski pozdrav!

DRESS CODE: Red & Black Bacardi select in vaša RETRO mornarska domišljija. Zmagovalki ali zmagovalcu prestižna nagrada!

Videoposnetek ISW2016:

Torek 15 Nov 2016

Doldrums je ime za intertropsko konvergenčno cono (ITCZ - Inter Tropical Convergence Zone), ki je poseben meteorološki predel ob ekvatorju s posebno, edinstveno klimo.

Kako nastane področje ITCZ

Satelitska slika prikazuje področje Doldrums-ITCZ (1) z veliko količino vlage v zraku, področje pasatov (2), ki pihajo iz vzhoda proti ekvatorju in področje zahodnikov (3)

Področje Doldrums je med 8° in 3° severne zemljepisne širine, kjer se srečujejo vetrovi s severne poloble (severni pasati) z vetrovi južne poloble (južni pasati). Zanj je značilno, da je prekrit z oblaki, je izjemno vlažen in v njem se menjajo obdobja izjemno mirnega in milega vremena ter obdobja izjemno močnih neviht.

Tako območje nastane zaradi vetrov, pasatov, ki pihajo na severni polobli iz smeri severovzhoda, na južni pa iz smeri jugovzhoda in v območju ekvatorja trčijo drug ob drugega. Zračne mase so se prisiljene hitro dvigniti. Ker je zrak vlažen in se pri dvigovanju ohlaja, nastajajo konvektivne tropske nevihte. Področje neviht je majhno in padavine so kratkega značaja, vendar izjemno intenzivne. Večinoma se pojavljajo meseca marca in septembra, ki ju lahko imenujemo deževno obdobje, medtem ko je v vmesnem času suho obdobje.

Legende o ITCZ

O področju Doldrums obstajajo številne legende. Ime naj bi dobilo po posebnem vrču, ki ga uporabljajo na Zelenortskih otokih za zbiranje odpadkov. V času trgovanja s sužnji, naj bi trgovci v tem področju v morje metali bolne sužnje, da se bolezni ne bi razširile po ladji. Ker tedanje ladje niso omogočale plovbe proti vetru, vremenskih razmer področja pa niso natančno poznali, so številne ladje tu obtičale več tednov. Zaradi tega je prihajalo do uporov, številnih bolezni med posadko in živalmi, ki so jih tovorili. Ni bilo prav redko, da je kateri izmed članov posadke ponorel.  Posadka je zaradi pomanjkanja vode in vitamina C pogosto zbolevala za skorbutom, ki je terjal številna življenja. Leta 1497 se je Vasco De Gama opravil na plovbo v Indijo. Ko so zapluli v področje, so za več dni obtičali v področju brezvetrja. Posadka je bila izjemno utrujena, zajela jo je depresija in melanholija. Da bi kar najhitreje pripluli do področja, kjer so pihali vetrovi, so morali poprijeti za vesla. Področje je takrat dobilo ime "Doldrums", ki v dobesednem prevodu pomeni "Depresivno".

Področje Doldrums ob Ekvatorju je značilno po daljših obdobjih brezvetrja in nenadnih in intenzivnih neviht 

Nepredvidljivost

Področje Doldrums se stalno spreminja. Ker severno in južno od ekvatorja vlada visok zračni pritisk, se okoli ekvatorja tvorijo oblaki. Ti se lahko pomikajo severno in južno za 100 ali tudi več kilometrov. En dan so tu, drug dan drugje. Zato je plovbo skozi področje izjemno težko pravilno planirati. Paziti je potrebno na širino pasu in intenzivnost. Po dosedanjih meritvah, je najožji pas običajno okrog 30° zahodno in najširši  okrog 20° zahodno. Področje je najbolj aktivno, ko so pasati najmočnejši, najbolj razširjeno pa, ko so temperature morja najvišje (ko pred obalami Guinee Bissao dosežejo med 28° in 30°). Visoke temperatura morja povzročajo izparevanje vode. Tvorijo se kumulonimbusi, ki se dvigujejo vse do višin 12.000m. Pod njimi nastajajo turbulence, v katerih vetrovi dosežejo hitrosti med 15 in 30m/s. Vidljivost je močno zmanjšana, pojavlja se močno deževje, ki ga spremljajo številne strele. Vetrovi pihajo v sunkih.

Doldrums ni področje, na katerega je pogled vedno lep. Ponoči je nebo prežeto z bliski, dež je lahko tako intenziven, da je bolj podobno vesoljnemu potopu, kot dežju. Temperatura se naglo spreminja. Ko ne dežuje je temperatura 40°, med nevihto pade na 25° ali celo manj. Oblaki so neverjetnih barv. V enem trenutku so sivi, v drugem črni ali antracitni in nato roza. Vetrovi so zgodba zase. Hitrost se konstantno spreminja. V nekaj sekundah naraste iz 0 na 35 vozlov. Naenkrat se mirno morje spremni v podivjano vodno maso z visokimi valovi, ki se prelivajo drug preko drugega.

Jadralci lahko področje opazijo že od zelo daleč, vse do 100 nmi. Najprej opazijo ogromno, visoko maso oblakov, ki se dviga nad morsko gladino. Običajno je to v področju med 8° in 3° severno. Razprostirajo se vse od zahodne obale Afrike pa do 35° zahodno. Pri plovbi skozenj je največji problem nepredvidljivost vremena. Področje se lahko hitro razširi ali zoži brez napovedi. Jadralci lahko vidijo, kdaj bodo zapluli vanj, nikoli pa ne morajo predvideti, kdaj bodo izpluli. Lahko ga prečkajo v nekaj urah, lahko pa plovba traja tudi več dni.

 

Satelitski pogled na Zelenortske otoke in turbulentne vetrove na njihovi zahodni strani:

Satelitski pogled na področje intenzivnih neviht ob Ekvatorju:

Foto: © NASA-Earth Observatory

Torek 15 Nov 2016

Lastniku grške trgovske ladje so izrekli kazen v višini 1,2 mio EUR, ker je v morje spustila kalužno vodo, ki je vsebovala olje.

Kazen je izreklo sodišče v Seattlu (ZDA). Lastnika ladje, grško podjetje Angelakos, so obtožili nemarnosti pri izčrpavanju kalužne vode. Ladja M/V Gallia Graeca je oktobra leta 2015 priplula iz Kitajske pred Seattle. Med plovbo je na ladji prišlo do okvare separatorja vode in olja v kaluži. Pred obalo so v morje izpustili približno 18.000 litrov vode, ki je bila onesnažena z oljem. Po opravljenem inšpekcijskem pregledu, so ugotovili, da so bili filtri v separatorju popolnoma zamašeni, ker niso bili redno servisirani že več mesecev. Naknadno so ugotovili, da so onesnaženo vodo z ladje izčrpali kar trikrat na poti s Kitajske.

Poleg plačila kazni v višini 1,2 mio EUR, so morali lastniki nakazati dodatnih 180.000 EUR Nacionalni organizaciji  za ohranjanje divjih živali v ZDA.

Torek 15 Nov 2016

Jadrnica Kolibri je leta 2009 nasedla na peščeni obali. V videu si lahko ogledate celoten postopek, kako so jadrnico ponovno plovili.

Video: Ronald Wigman

Torek 15 Nov 2016

Angleško podjetje Automated Ships in norveško podjetje Kongsberg Mainine sta združili moči in izdelali bosta prvo ladjo, ki bo plula brez človeške posadke.

V torek sta podjetji najavili, da bosta oblikovali in izdelali plovilo, ki bo lahko plulo po odprtih morjih in ne bo potrebovalo človeške posadke. Gradnja prve ladje, ki bo nosila ime Hronn se bo pričela januarja naslednje leto in naj bi zaplula v letu 2018.

Ko bo plovilo zgrajeno, ga bodo najprej testirali.  V fjordu Trondheim  so pravkar dokončali z gradnjo testnega poligona, ki je namenjen testiranju avtonomnih plovil brez človeške posadke. Testiranja bodo spremljali člani agencije za klasifikacijo plovil DNV GL in NMA (Norveška pomorska agencija). Če bodo testiranja uspešna, naj bi ladja Hronn pričela s plovbo že v letu 2018. Sprva bo ladjo upravljal pilot iz kontrolnega centra. Kasneje bodo ladjo popolnoma avtomatizirali. Algoritmi za povsem avtonomno plovbo ladje se bodo izdelali v obdobju, ko jo bodo upravljali iz kontrolnega centra.

Ladjo bodo zgradili v ladjedelnici Gjellstrand AS na norveškem, ki je znana po gradnji visoko kvalitetnih hitrih trajektov izdelanih iz aluminija. V njej so izdelali tudi trajekt  Ampere, ki je prvi trajekt, ki ga poganjajo samo baterije.

Trenutno po svetu že plujejo plovila brez človeške posadke. Večinoma gre za manjša plovila, ki opravljajo svoje naloge blizu obale. Ladja Hronn bo prva večja ladja, ki bo plula popolnoma brez človeške posadke. Namenjena bo oskrbovanju naftnih ploščadi, znanstveno raziskovalnemu delu in oskrbovanju ribjih farm.

Torek 15 Nov 2016

Ribiči so na krov ladje potegnili polno mrežo rib. Ko so jo razprli, jih je čakalo presenečenje. Poglejte si video.

Torek 15 Nov 2016

Letošnja Martinova regata je bila z 28 udeleženimi jadrnicami tretja najbolj obiskana od leta 2005, ko je JK Skipper Maribor prevzel organizacijo. Ob dobri udeležbi so sobotno regato popestrili še odlični jadralni pogoji. Burja je med Piranom in Izolo pihala s hitrostjo med 10 in 18 vozli, v Piranskem zalivu, zlasti pod Bernardinom pa je bila precej šibkejša.

Regatno polje je bilo umaknjeno izpred Izole, kjer so imeli Martinovo regato jadralci v mladinskih razredih. Start je bil postavljen pred Fieso, jadrnice pa so se podale najprej proti vetru do boje postavljene pred rtičem Ronek, od koder so nadaljevale do oceanografske boje, nato do boje pred Sečo ter okoli piranske punte nazaj do cilja pred Fieso.

Pričakovano je ciljno linijo po 1 uri in 21 minutah jadranja prva prečkala Adriatic Europa s posadko Dušana Puha, z nekaj manj kot osem minutnim zaostankom ji je sledila Megaenergija, tej pa Solaria. Do cilja je prijadralo 26 jadrnic, ena je odstopila zaradi manjše poškodbe, ena pa je zapustila regatno polje, ko je posadka ugotovila, da bo sicer v cilj priplula zadnja.

V skladu s tradicijo je sledilo martinovanje v baru Hangar, kjer je organizator bogato pogostil vse udeležence. Prav vsi, ki so prijadrali do cilja, pa so bili tudi nagrajeni za svoj rezultat.

Rezultati:

Vir: JZS; Uroš Žvan, Sekcija za velike jadrnice JZS; Foto: JK Skipper Maribor

Torek 15 Nov 2016

Po osmih dnevih plovbe, se najhitrejši tekmovalci bližajo področju Doldrums v Atlantskem oceanu. Glede na trenutne vremenske napovedi, bodo morali sprejeti taktično odločitev ali pluti po zahodni ali vzhodni strani območja.

Poglejmo si, kaj se je dogajalo v zadnjih dneh regate.

V soboto, 12. novembra ob 15.15 uri, se je s svoje jadrnice Initiatives-Coeur oglasil skipper Tanguy de Lamotte. Sporočil je, da se mu je med plovbo v 20 vozlih severovzhodnega vetra poškodoval vrh jambora. Za kakšne poškodbe gre, še ni jasno. V času nesreče je plul 150 nmi severno od Zelenortskih otokov. Hitrost jadranja je zmanjšal na 7 vozlov, pričel iskati napako in možne rešitve.

Plovbo okoli Zelenortskih otokov je dobro izkoristil Anglež Alex Thomson. Na južni strani otoka San Antonio je izkoristil veter v krmo in se zavihtel v vodstvo. Prehitel je Armel Le Cleac'h-a, ki se je bil v vodstvu vse od torka. Anglež je plovbo od prevzema vodstva nadaljeval bolj zahodno. Ostal je v vodstvu in plul nekoliko hitreje kot zasledovalca Armel Le Cleac'h (Banque Populaire VIII) in Vincent Riou (PRB). Nabral si je 17 nmi prednosti. Zelo dobro je plul tudi Sebastien Josse (Edmond de Rothschild) in se zavihtel na četrto mesto. Tudi on se je odločil, da zapluje proti zahodu, kar mu je uspelo brez napak. Glede na zasledovalce je pridobil 15 nmi.

V nedeljo zjutraj se je zopet oglasil Tanguy de Lamotte. Odločil se je, da smer plovbe spremeni proti pristanišču Mindelo na otoku Sao Vincente, kjer bo poizkušal popraviti škodo na vrhu jambora. O nesreči je povedal: »24 ur sem plul sem z glavnim jadrom in jadrom Code 0. Naenkrat se je na vrhu jambora nekaj zlomilo. Glavno jadro je začelo plapolati in moral sem ga spustiti. Prednje jadro je padlo preko boka in pod trup jadrnice. Poizkušal sem ga potegniti nazaj na krov, vendar mi ni uspelo. Verjetno se je zataknil za kobilico. Plujem počasi. Ko pridem do otoka, se bom potopil in poizkušal rešiti jadro in popraviti jambor. Če mi bo uspelo, bom nadaljeval s plovbo. Upam, da bom do otoka priplul še pred nočjo. Ničesar ne bi rad ogrožal.«

Včeraj so najhitrejši jadralci pričeli s pripravami na plovbo skozi področje Doldrums (Kaj je to področje, kako nastane in kakšne so vremenske razmere v tem ekvatorialnem predelu, si lahko preberete v tem članku: Doldrums - ekvatorialno področje brezvetrja in močnih neviht).

Glede na trenutne vremenske prognoze, bo področje visokega zračnega pritiska najbolje prečkati med 25° in 30° poldnevnikom, saj bo tu področje šibkih vetrov najožje. Glede na zadnje satelitske posnetke, bo to le med 8°N in 3°N. Ker se je v področju med 5°N in 3°N formirala masa oblakov, bo težko natančno napovedati, kje in kdaj bodo zopet zapihali močnejši vetrovi. Zaenkrat kaže da bo najbolj ugodno pluti med 29° in 30° zahodne zemljepisne dolžine.

Trenutno je v vodstvu Britanec Alex Thompson. Z odlično plovbo si je nabral 64 nmi prednosti pred trenutno drugim, Francozom Armel-om Le Clach-om. Na tretje mesto je prijadral  Sebastien Josse, ki pluje z 70 nmi zaostankom za vodilnim. Le dve milji za njim pluje Vincent Riou in 9 nmi za njim Jeremie Beyou. V vodilni sedmerici sta še Paul Meilhat in Morgan Lagraviere, ki zaostajata manj kot 100 nmi, medtem ko ostali zaostajajo že več kot 140nmi. Na zadnjem mestu pluje Didac Costa, ki se je moral vrniti v štartno marino zaradi okvare na jadrnici. Trenutno pluje proti Tenerifam in ima 1800 nmi zaostanka.

Ponedeljek 14 Nov 2016